اعلام مخالفت تشکل‌های سیاسی بحرین با توطئه آمریکا علیه آرمان فلسطین

نه تشکل سیاسی در بحرین با صدور بیانیه‌ای مخالفت خود را با توطئه آمریکایی-صهیونیستی موسوم به معامله قرن اعلام کردند.

اعلام مخالفت نه تشکل سیاسی در بحرین با طرح شوم معامله قرنبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، نه تشکل سیاسی در بحرین که فعالیت رسمی در این کشور دارند با صدور بیانیه‌ای مخالفت خود را با توطئه جدید آمریکا و صهیونیسم علیه آرمان فلسطین موسوم به معامله قرن اعلام کردند.

در این بیانیه آمده است طرح آمریکا یا همان چیزی که معامله قرن نام گرفته با تصمیمات و قوانین بین المللی در خصوص فلسطین و همچنین با ارزش‌ها و اصول اخلاقی و انسانی در تضاد است. این طرح تجاوز به حقوق تاریخی، وارونه سازی تاریخ و جغرافیا و برای از بین بردن آرمان فلسطین است. این بزرگترین عملیات سرقت مسلحانه سیاسی در عصر جدید در سایه سکوت و تبانی جهانی است. جمعیت‌های سیاسی بحرین بدینوسیله مخالفت شدید خود را با این معامله مشکوک و مبهم و هرگونه تلاش برای تحمیل آن به ملت‌های عرب و مسلمان و ملت فلسطین از طریق برنامه‌های ذلیلانه و شرم آور و کوتاه آمدن از مقدسات و حقوق، اعلام می‌کنیم.

این بیانیه افزود هرگونه تلاشی با هر عنوانی، اگر متعهد به اصول اعلام شده امت نباشد آینده آن شکست خواهد بود چه اینکه پروژه‌های پیش از این نیز با ایستادگی و جانفشانی‌های ملت فلسطین و اجماع عربی و اسلامی در حمایت از آرمان فلسطین شکست خورده اند. فلسطین، عربی باقی خواهد ماند و پایتخت ابدی آن نیز قدس شریف خواهد بود. همانند همیشه اراده ملت‌های عربی و اسلامی و در صدر آن ملت فلسطین هرگونه معامله‌ای را علیه آرمان فلسطین به شکست خواهند کشاند.

در ادامه این بیانیده آمده است: و اما بحرین؛ بحرین دارای تاریخی شرافتمندانه و مواضعی روشن در حمایت و یاری آرمان فلسطین و حقوق قانونی ملت فلسطین است. ملت بحرین هرگونه نقض این حقوق را رد می‌کند. شأن این ملت بالاتر از آن است که در تاریخ نامش با این معامله -که هدف آن پرچیدن آرمان فلسطین است- گره بخورد. اگر آرمان فلسطین آرمان اصلی امت است، این ملت فلسطین هستند که صاحبان اصیل این آرمان هستند و نمی‌توان از آن عدول کرد. این ملت با همه وجود و مواضع رسمی و ملی خود مخالفت خودشان را با این معامله آشکارا اعلام کرده اند، بنابراین نظام‌های عربی و اسلامی باید از آنان حمایت و آن‌ها را یاری کنند و به هیچ وجه تحمیل قیمومیت شان بر آنان جایز نیست. اکنون بهترین پاسخ به این جنایت نیز اتحاد صفوف فلسطینیان و اولویت بخشیدن به منافع ملی بر منافع حزبی، جناحی و شخصی است و همچنین می‌باید یک برنامه کاری و طرح راهبردی مشترک تعریف شود و همه توجهات و تلاش‌ها در تمامی سطوح بسیج گردند.

ما از نظام‌های عربی و اسلامی، سازمان همکاری اسلامی، اتحادیه عرب و شورای همکاری خلیج (فارس) می‌خواهیم تا مواضعی اتخاذ کنند که با اصول اعلام شده ملت‌ها در قبال آرمان فلسطین و اراده آن‌ها برای حمایت از حقوق فلسطینی‌ها هماهنگ باشد و اجازه ندهند آرمان فلسطین از بین برود و از موضع رسمی و ملی فلسطین در مخالفت با معامله‌ای که هدف آن تسلیم شدن است حمایت کنند. همچنین از مجالس عربی و اسلامی و در صدر آن مجلس نمایندگان و مجلس شورای بحرین خواهانیم که به مسئولیت ملی و تاریخی خود عمل نموده و مواضعی مطابق با خواست و اراده ملت‌ها اتخاذ کنند.

روز گذشته  نیز مردم بحرین با وجود جو سنگین امنیتی، در اعتراض به موضع حمایتی رژیم آل‌خلیفه در برابر طرح رئیس‌جمهور آمریکا علیه آرمان فلسطین، تظاهرات کردند. رژیم بحرین که همواره در پی عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی است، ضمن تشکر از آمریکا برای ارائه معامله قرن مدعی حمایت از تلاش‌ها برای حل مناقشه خاورمیانه شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار