اردوغان: قدس خط قرمز ماست/ شاید در قبال اوضاع ادلب دست به عملیات نظامی بزنیم

رئیس‌جمهور ترکیه با انتقاد از مواضع برخی کشور‌های عربی در قبال معامله قرن تاکید کرد قدس خط قرمز ترکیه است و آنکارا غصب کامل آن را نمی‌پذیرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه، در اظهاراتی در جمع اعضای حزب حاکم عدالت و توسعه این کشور تاکید کرد قدس خط قرمز ترکیه است.

او درباره طرح به اصطلاح صلح آمریکا برای برقراری صلح در خاورمیانه موسوم به معامله قرن گفت: طرح (ترامپ) منجر به نابودی کامل فلسطین و غصب کامل قدس خواهد شد و آن را هرگز نمی‌پذیریم.

رئیس‌جمهور ترکیه به مواضع برخی کشورهای عربی هم درباره این طرح اشاره کرد و گفت: صدای عربستان سعودی (در مورد قدس) خاموش است، شرم بر آن‌ها باد. وضع کشور‌های اسلامی از جمله عربستان سعودی در قبال قدس باعث ناراحتی ما می‌شود.

اردوغان افزود: توافق به اصطلاح «صلح خاورمیانه» برای الحاق خاک فسطین به اسرائیل است. اگر امروز موفق به محافظت از مسجدالاقصی نشویم، فردا نخواهیم توانست مانع دست‌اندازی به کعبه شویم. به همین دلیل نیز قدس خط قرمز ماست.

او در بخشی دیگر از اظهاراتش به تحولات استان ادلب سوریه که ارتش این کشور از هفته پیش عملیات ضدتروریستی خود را برای پاکسازی آن از وجود تروریست‌ها آغاز کرده است ، پرداخت گفت: در قبال اوضاع ادلب و سایر مناطق سوریه بی‌تفاوت نخواهیم ماند. صادقانه خواهان برقراری ثبات در سوریه هستیم و برای تحقق آن استفاده از تمام امکانات خود از جمله نیروی نظامی را دریغ نخواهیم کرد.

رئیس‌جمهور ترکیه درباره اوضاع لیبی هم گفت: کسانی که به‌جای حمایت از دولت مشروع و مردم لیبی، در کنار یک کودتاچی (خلیفه حفتر) ایستاده‌اند پیش از هر چیزی در حال خیانت به دموکراسی هستند. هیچکس نمی‌تواند درباره سیاست ترکیه در قبال لیبی نظر دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Switzerland
سید فروزان
۲۳:۱۷ ۱۱ بهمن ۱۳۹۸
حکومتت را مدیون سردار شهید هستی ،بنابراین به فکر مرزهای خودت باش ،سوریه و ادلب ربطی به تو ندارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۳ ۱۳ بهمن ۱۳۹۸
چی
آخرین اخبار