افشای سند طرح سری رژیم صهیونیستی برای اشغال زمین های اعراب

گزارش یک روزنامه صهیونیستی از نیات پنهان رژیم صهیونیستی برای غصب سرزمین های متعلق به فلسطینیان پرده برداشت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از هاآرتص، یک سند محرمانه که به تازگی فاش شده است از نیت رژیم صهیونیستی برای محروم کردن اعراب از زمین هایشان پرده برداشت.

روزنامه هاآرتص در این باره نوشت: سندی که بعد از ۶۰ سال فاش شده،  نیات مخفی اسرائیل را در پس برقرار کردن دولت نظامی در سال ۱۹۴۸ برای شهروندان عرب اسرائیل نشان می‌دهد؛ هدف از این اقدام، تقویت امنیت آن‌ها نبود

بلکه تضمین کنترل یهودی بر این اراضی بود.

کارکنان بخش امنیت مخفی وزارت جنگ رژیم صهیونیستی نزدیک ۲۰ سال است از آرشیو‌های خصوصی و عمومی بازدید می‌کنند و از مدیران آن‌ها می‌خواهند تا اسناد مربوط به این رژیم مخصوصا درگیری اعراب و اسرائیلی را کنار بگذارند و از دسترس دور نگه دارند. این اقدام بدون مجوز قانونی انجام شده است.

این موضوع در مقاله‌ای در ژوئیه گذشته در نشریه هاآرتص برملا شد. افشای این موضوع موجب خشم تعدادی از محققان و مورخان شد، آن‌ها از بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی خواستند تا اینگونه فعالیت‌های غیرقانونی و مخفیانه را متوقف کند، اما درخواست آن‌ها هیچ پاسخی نداشت.

اما آن‌ها خواستار مخفی نگه داشتن چه اسنادی در مرکز نگهداری و آرشیو اسناد بودند؟ برخی از آن‌ها پرونده‌های قطوری بود مربوط به شهروندان عرب اسرائیلی؛ برخی از آن‌ها شهادت و گزارش‌های مربوط به غارت و تخریب روستا‌های عرب نشین طی جنگ بود؛ بخشی دیگر اظهارات وزرای کابینه در خصوص اوضاع پناه جویان عرب بعد از جنگ و بخشی هم اطلاعات مربوط به پروژه هسته‌ای رژیم صهیونیستی و موضوعات مختلف در حیطه سیاست خارجی بود.

هنوز مشخص نیست که بعد از انتشار مقاله مذکور آیا بخش امنیت مخفی وزارت جنگ رژیم صهیونیستی فعالیت خود را در مراکز آرشیو کم کرده اند یا نه. یکی از این اسناد بخشی محرمانه از گزارشی است که توسط کمیته راتنر در اوایل سال ۱۹۵۶ تهیه شده است.

اهمیت اطلاعات این سند را در اقدامات دولت نظامی علیه اعراب اسرائیلی در سال ۱۹۴۸ می‌توان دید. بعد از پایان جنگ تعداد اعراب در سرزمین های اشغالی حدود ۱۵۶ هزار نفر بود. بعد از توافق آتش بس با اردن در سال ۱۹۴۹ کنترل ۲۷ روستا هم به دست دولت نظامی افتاد. این منطقه به سه بخش شمالی، مرکزی و صحرای نقب تقسیم شد. در عمل ۸۵ درصد از شهروندان عرب در منطقه تحت حاکمیت دولت نظامی بودند و مقررات منع عبور و مرور و گرفتن مجوز برای ترک محل اقامت شامل حال آن‌ها می‌شد.

از دولت نظامی انتقاد‌های زیادی حتی از سوی اعضای جامعه یهودی می‌شد. سرویس امنیتی شین بت در اوایل دهه ۵۰ به این نتیجه رسید که شهروندان عرب تهدید امنیتی نیستند.
اما چرا رژیم صهیونیستی همچنان می‌خواهد گزارشی که بیش از شش دهه پیش تهیه شده را مخفی نگه دارد؟ شاید پاسخ این سوال در جلسه کابینه در ژوئیه ۱۹۵۹ نهفته باشد. زلمان آران، وزیر آموزش وقت رژیم صهیونیستی در این جلسه گفت برخی از نتیجه گیری‌ها سیاسی است، به عبارت دیگر ربطی به موضوع امنیت ندارد. کار‌هایی باید انجام شود به عنوان مثال یهودی سازی منطقه الجلیل.

یهیل هورف، رئیس سابق بخش امنیت مخفی وزارت جنگ در ژوئیه سال گذشته اذعان کرد این نهاد برای ایجاد مانع بر سر راه مورخان تلاش می کند.

گفتنی است دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، روز سه شنبه (۰۸ بهمن) در کنفرانسی مشترک در کاخ سفید، از طرح شوم به اصطلاح صلح خاورمیانه، موسوم به معامله قرن رونمایی کردند. آن‌ها در این دسیسه جدید خود از فلسطینی ها هم خواستند تا به این توافق پایبند باشند.

ترامپ  مدعی شد: «اسرائیل امروز گام بزرگی را به سمت صلح برخواهد داشت. دولت‌های منطقه دریافته‌اند که افراط گرایی دشمن مشترک همگان است.»

این در حالیست که یک مقام کابینه رژیم صهیونیستی روز پنج شنبه اذعان کرد که در طرح شوم معامله قرن هیچیک از خواسته‌های فلسطینیان در نظر گرفته نشده و تاکید کرد دولت فلسطین بر مبنای طرح به اصطلاح صلح ترامپ شباهت کمی به تشکیلات خودگردان کنونی دارد و در آن دولت فلسطین تنها به مدیریت امور شهری پرداخته، اما فاقد قدرت اساسی از جمله کنترل مرزی و ارتش است.

انتهای پیام/

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۹ ۱۳ بهمن ۱۳۹۸
من موندم آمریکایی ها و اسرائیل چرا اینقدر فسفر برای غصب سرزمین های عربی می سوزند؟؟؟در حال حاضر خیلی از حکام کشور های عربی اینا اگر بهشون نگاه چپ بندازم کشورشون رو دوستی تقدیمشون می کنن.
Canada
نیما
۰۶:۵۵ ۱۳ بهمن ۱۳۹۸
مرگ بر اسرائیل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۵ ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
مردم کشورهای عربی اگه دلشون به حال خودشون و آیندگانشون سوخته باید حکومتهای خودفروخته عربی رو سرنگون کنند. رژیمهایی مثل امارات، عربستان و اردن عملا در پازل طراحی شده به دست صهیونیستها بازی می‌کنند. اگه به خاطر ایران و انقلاب ۱۳۵۷ نبود تا الان نه از اعراب توی منطقه کسی باقی مونده بود نه از غیر یهودیهای دیگه پس به نفعشونه بجای اینکه فریب آمریکا و اسراییل رو بخورند و به دنبال درگیریهای احمقانه با ایران باشند به فکر مقابله با اسراییل باشند. طرح راهبردی اسراییل یا راهبرد اودد یانون استراتژیست نظامی اسراییلی برای ایجاد اسراییل بزرگتر به کمک سران خائن سعودی و اماراتی اجرا شده و ایجاد داعش و درگیریهای منطقه دقیقا در همین راستا بوده. نقشه‌های شوم اسراییل برای تجزیه کشورهای منطقه و کشتار مردم و گرفتن سرزمینهای اسلامی توهم توطئه نیست. اسراییل شاهاک استاد دانشگاه عبری اسراییل طرح یانون رو از عبری به انگلیسی ترجمه کرده و اتفاقاتی که توی منطقه غرب آسیا افتاده در راستای پیاده کردن این نقشه بوده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۳ ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
بفکر اقتصاد خودتان هم باشید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۹ ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
مرگ بر امریکا مرگ بر اسرائیل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۴ ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
با سلام
یه سوال از باشگاه خبرنگاران جوان داشتم
تو بخش شهروند خبرنگار ،گزارشات مردمی چفدر طول می کشه که بررسی بشه ایا اونایی که خواسته ای دارن هم بررسی میشه؟
تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۴ ۱۳ بهمن ۱۳۹۸
باشگاه خبرنگاران این سوال از شما پرسیده شده چرا جواب نمیدین؟
Iran (Islamic Republic of)
ایرانیم
۱۵:۰۸ ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
مرگ بر اسرائیل غاصب
Iran (Islamic Republic of)
Mohammad
۱۴:۵۶ ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
به فكر خليج فارس باشين كه ديگه كل دنيا دارن ميگن خليج عربي
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۴ ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
انشااله خداوند مکرشان را به خود صهیونیستها برگرداند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۷ ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
بله دیگه تا اعراب کوته فکر امنیت خودشون رو وابسته به امریکا و اسر ائیل بدونن اوضاع همینطوری هست
آخرین اخبار