سفیر آمریکا: بر اساس معامله قرن دولت فلسطین در آینده نزدیک تشکیل نمی‌شود

سفیر آمریکا در سرزمین‌های اشغالی در اظهاراتی خصوصی اعلام کرده بر اساس طرح شوم معامله قرن، فلسطینیان در آینده نزدیک صاحب دولت مستقل نخواهند شد.

سفیر آمریکا: براساس معامله قرن دولت فلسطین در آینده نزدیک نزدیک تشکیل نمی شودبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، بنا به گزارش یک روزنامه صهیونیستی، دیوید فریدمن، سفیر آمریکا در سرزمین‌های اشغالی در محفلی خصوصی گفته است در صورتیکه فلسطینیان طرح شوم معامله قرن دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور را بپذیرند در آینده نزدیک به حق حاکمیتی دست نخواهند یافت.

روزنامه صهیونیستی تایمز آو اسرائیل به نقل از منابع حاضر در این محفل گزارش داد دیوید فریدمن روز سه شنبه اندکی پس از رونمایی از طرح به اصطلاح صلح خاورمیانه با گروهی از سران یهودی و مسیحیت انجیلی در کاخ سفید دیدار داشت.

تایمز آو اسرائیل به نقل از یک مقام آمریکایی صهیونیست گزارش داد او (فریدمن) در اظهاراتی محرمانه و خصوصی گفت برای فلسطینیان زمان قابل توجهی لازم خواهد بود تا موسساتی مورد نیاز برای داشتن یک کشور کاملا کارآمد را بسازند و به همین علت در این طرح یک جدول زمانی چهارساله در نظر گرفته شده است.

براساس طرح آمریکایی-صهیونیستی ترامپ برای صلح خاورمیانه، به فلسطینیان سرانجام حاکمیت یک کشور نیمه خودمختار در نوار غزه و بخش‌های از کرانه باختری و قدس شرقی داده می‌شود.

رئیس جمهور آمریکا شب سه شنبه در کنفرانس خبری مشترک با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره طرح به اصطلاح صلح خاورمیانه موسوم به معامله قرن مدعی شد: «اسرائیل امروز گام بزرگی را به سمت صلح برخواهد داشت. دولت‌های منطقه دریافته‌اند که افراط گرایی دشمن مشترک همگان است.»

یک مقام کابینه رژیم صهیونیستی امروز اذعان کرد که در طرح شوم معامله قرن هیچیک از خواسته‌های فلسطینیان در نظر گرفته نشده است و تاکید کرد دولت فلسطین بر مبنای طرح به اصطلاح صلح ترامپ شباهت کمی به تشکیلات خودگردان کنونی دارد و در آن دولت فلسطین تنها به مدیریت امور شهری پرداخته، اما فاقد قدرت اساسی از جمله کنترل مرزی و ارتش است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار