ماسک مقابله با ویروس «کرونا» تامین است

اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو اعلام کرد: انواع ماسکهای طبی به کمک ۱۵ تولید کننده در سطح کشور تامین شده است.

به گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو در اطلاعیه ای اعلام کرد: انواع ماسکهای طبی توسط ۱۵ تولیدکننده در سطح کشور تامین شده است و دارای پروانه ساخت از اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو هستند.

ماسک های داخلی پاسخگوی نیاز کشور است

اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو افزود: میزان تولید و کیفیت (انواع ماسک های طبی) تولیدات داخلی که دارای پروانه ساخت هستند، پاسخگوی نیاز داخل کشور است.

این نهاد یادآوری کرد: سازمان بهداشت جهانی در شرایط شیوع بیماریهای واگیر استفاده از ماسک های طبی را برای عموم توصیه نمی‌کند و صرفا استفاده از آنها را برای کارکنان مراکز درمانی، افرادی که در تماس مکرر و مستقیم با بیماران آلوده هستند و برای بیماران مبتلا پیشنهاد می‌کند.
براین اساس عموم مردم در صورت توصیه و تشخیص پزشک باید از ماسک های طبی استفاده کنند و جهت تهیه ماسک های معتبر می توانند به داروخانه های  سطح کشور مراجعه کنند.

 ماسک های مورد استفاده در مراکز درمانی با عنوان ماسک های جراحی شناخته می شوند که کاربرد آنها برای کاهش انتقال ریز ذرات به سیستم تنفسی بوده و در اتاق های عمل و در جراحی ها به کار گرفته می شوند.

ماسک N95  برای کادر پزشکی

اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو همچنین اعلام کرد: ماسکهای N95 نوعی ماسک تخصصی است که در صورت لزوم برای کارکنان حرفه ای که احتمال برخورد مستمر و مستقیم با بیماران دارند استفاده و جهت کاهش احتمال ورود ذرات با ابعاد کوچکتر به سیستم تنفسی طراحی شده است.

 باید توجه داشت که هیچکدام از ماسک ها، اطمینان قطعی در عدم انتقال عفونت و یا ویروس را تضمین نمی کنند بنابراین، در شرایط شیوع بیماری ها، رعایت و افزایش بهداشت شخصی مانند شست و شوی مرتب دست ها با آب و صابون، عدم تماس دستها با دهان، بینی و چشم و استفاده از دستمال کاغذی و نظیر آن در هنگام عطسه و سرفه بسیار موثر بوده و اکیدا توصیه می شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۸ ۰۲ اسفند ۱۳۹۸
ماسک سه هزار تومانی تو داروخانه های خیابان یوسف آباد 45000 هزار تومان
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۰:۲۴ ۱۴ بهمن ۱۳۹۸
سلام
دوشنبه 14 بهمن
همین الان چند تا داروخونه و تجهیزات پزشکی توو شهر قزوین سر زدم نداشتن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۲ ۰۲ اسفند ۱۳۹۸
لطفا بیا تهران موجود هست 450000 ریال!!!!!!!!