بازیابی ۹۰ درصدی گاز‌های ارسالی به پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد

در طلیعه چهل و یکمین فجر پیروزی انقلاب اسلامی، پالایشگاه خانگیران سرخس موفق شد تعهد خود را در خصوص بازیابی ۹۰ درصدی گاز‌های ارسالی به مشعل محقق نماید.

بازیابی ۹۰ درصدی گاز‌های ارسالی به مشعل در پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژادسید مجید علاقه بند حسینی مدیر انرژی شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،گفت: داشتن آسمانی پاک و آبی که ثمره‌اش حیات طیبه است حق همه انسان‌ها و نسل آینده است لذا با هدف صیانت از منابع انرژی و حفظ محیط زیست، پروژه بازیابی گاز‌های ارسالی به مشعل در سایه رعایت استاندارد‌ها و تعامل و همدلی مسئولان در این مجتمع گازی در دستور کار قرار گرفت.
 
او ادامه داد: به منظور مدیریت کربن، مطابق ماده ۴۸ قانون برنامه ششم توسعه، موضوع بازیابی و کاهش گاز‌های ارسالی به مشعل در سال‌های اخیر طی سه فاز اصلی با جدیت دنبال گردید.
 
مدیر انرژی شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد گفت: با اجرای فاز اول و دوم پروژه بازیابی گاز‌های ارسالی به مشعل، حدود ۷۰ درصد از گاز‌های مشعل بازیابی و از اتلاف انرژی و آلودگی محیط زیست جلوگیری به عمل آمد.
 
علاقه بند حسینی افزود: فاز نهایی گاز‌های ارسالی به مشعل به گونه‌ای توسعه یافته که در بهمن ماه امسال میزان کل گاز‌های ارسالی به مشعل نسبت به سال پایه حدود ۹۰ درصد کاهش داشته است.
 
او تصریح کرد: هم اکنون بخش عظیمی از اهداف کلان و راهبردی شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد در این حوزه بر اساس ماده ۴۸ برنامه توسعه ششم محقق شده است.
 
مدیر انرژی شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد گفت: طرح کاهش گاز‌های ارسالی متوقف نشده و فرآیند بهبود تا قطع کامل گاز‌های مشعل همچنان ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام //م. ه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.