پویانمایی رسانه ملی با کیفیت 4k رونمایی شد

نخستین مجموعه انیمیشن سازمان صدا و سیما با کیفیت و فناوری 4k رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، به مناسبت ایام الله دهه فجر، انیمیشن «چیا» با حضور میرباقری معاون سیمای رسانه ملی، رئیس و مدیران مرکز صبا و عوامل ساخت و تهیه این پویانمایی رونمایی شد.

محمد رحیم لیوانی رئیس مرکز صبا در این مراسم گفت: در گام دوم انقلاب، تولیدات سیمای رسانه ملی با ساخت پویانمایی با فناوری 4k وارد عرصه جدیدی شده است. افزایش کیفیت محتوایی و فنی تولیدات مرکز صبا نوید آینده بسیار روشنی را برای پویانمایی رسانه ملی می‌دهد.

رئیس مرکز پویانمایی صبا اظهار کرد: ورود به تولیدات انیمیشن با فناوری 4k نشان دهنده این است که مرکز صبا نگاهی جدی‌ به بازار‌ها و جشنواره‌های جهانی دارد.

لیوانی حضور پرانرژی جوانان با استعداد و تحصیلکرده در بخش پویانمایی را فرصتی مغتنم دانست و گفت: چند قسمت از انیمیشن «چیا» ساخته شده و پیش بینی می‌شود که در تابستان سال آینده کاملا آماده پخش باشد.

معاون سیما هم در این مراسم، درباره ساخت انیمیشن با کیفیت 4k گفت: یکی از وظایف رسانه ملی این است که سبد مصرفی مردم را با کیفیت عرضه کند؛ بخشی از مخاطبان این سبد فرهنگی بچه‌ها و کودکان هستند. ما در بخش نیروی انسانی از ظرفیت قابل قبولی برخوردار هستیم. حتی برخی از کشور‌های همسایه علاقه مندند از این ظرفیت استفاده کنند. 

وی ادامه داد: ما جلساتی را با آقای لیوانی رئیس مرکز صبا داشته ایم تا موانع را شناسایی کنیم. چرخه تولید باید هموار باشد تا دوستان ما در حوزه پویانمایی بتوانند کار کنند. بار‌ها در این زمینه صحبت شده است و حتی رئیس صداوسیما تاکیداتی درباره آن داشته است. 

میرباقری اظهار کرد: باید عزیزان ما بتوانند در بازار‌های جهانی حضور پیدا کنند و بخش عمده‌ای از سودشان را نصیب خود کرده و بازگشت سود داشته باشند تا مشکلات مالی را در این عرصه به حداقل برسانیم.

میرباقری با اشاره به اقدامات انجام شده، ساخت انیمیشن «چیا» را در همین راستا دانست و اظهار کرد: آقای سحرخیز تهیه‌کننده و کارگردان این اثر شاهکار کرده اند و اثری خلق کردند که با استاندارد‌های جهانی هماهنگ است.

معاون سیما توضیح داد: خوشحالم که لوکیشن، شخصیت‌ها و تصاویر این انیمیشن کاملاً شناسنامه ایرانی دارد. این شاید اصیل‌ترین نقطه کار باشد. سال آینده سومین همایش برنامه‌های انیمیشن و عروسکی برگزار می‌شود و این کار و دیگر انیمیشن‌های موفق را آنجا خواهید دید. امیدوارم همه شبکه‌ها به اچ دی شدن نزدیک شوند، چون آثار با فرمت  4k ساخته می‌شوند.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: انیمیشن ، صدا و سیما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.