نقد و بررسی فیلم داستانی «آخرین داستان» در «جادوی صحنه» رادیو فرهنگ

برنامه رادیویی «جادوی صحنه» میزبان اشکان رهگذر کارگردان و نویسنده «آخرین داستان» اولین انیمیشن بلند سینمایی است.

نقد و بررسی فیلم داستانی «آخرین داستان» در «جادوی صحنه» رادیو فرهنگبه گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، برنامه رادیویی «جادوی صحنه» روز شنبه ۲۸ دی ماه به بررسی پویانمایی بلند سینمایی «آخرین داستان» با حضور اشکان رهگذر نویسنده و کارگردان این فیلم می‌پردازد.

فرانک آرتا به عنوان منتقد سینمایی در این برنامه حضور دارد و همراه «علی جعفری» کارشناس مجری «جادوی صحنه» با اشکان رهگذر گفت وگو کرده و درباره این فیلم مطالبی را بیان می‌کند.

«آخرین داستان» اولین پویانمایی بلند سینمایی به نویسندگی و کارگردانی اشکان رهگذر است که از سال ۱۳۸۷ تا ۱۳۹۶ در استودیو هورخش تولید شده‌است. داستان این فیلم برداشتی آزاد از روایت «ضحاک» در شاهنامه اثر حکیم ابوالقاسم فردوسی است. رضا یزدانی خواننده و آهنگساز یک نماهنگ به نام «داستان آخر» برای این پویانمایی تهیه کرده که به طور رسمی ۱۵ آذر ماه ۱۳۹۸ در رسانه‌های معتبر منتشر شده است.

پویا نمایی «آخرین داستان» در ادامه کمیک‌های جمشید آغاز می‌شود. دوران پادشاهی جمشید، دوران طلایی تاریخ اساطیری ایران است. مرگ از میان مردمان بر می خیزد و گرسنگی و تشنگی بر می‌افتد. جمشید اسطوره‌ای است که از فر ایزدی برخوردار است (به بیان راحت‌تر می‌توان آن را یک قدرت الهی دانست. فر یک فروغ ایزدی است که به دل هر کس بتابد از همگنان خود برتری می‌یابد) و در راه ساخت اولین آرمانشهر بشری یعنی جمکرد تلاش بسیار می‌کند. داستان جمشید با این جملات آغاز می‌شود و بر اساس افسانه‌ها، به سقوط او ختم می‌شود. آخرین داستان در همین‌جا آغاز می‌شود؛ صداپیشگان این فیلم لیلا حاتمی، پرویز پرستویی، باران کوثری، حامد بهداد هستند.

برنامه «جادوی صحنه» کاری از گروه ادب و هنر رادیو فرهنگ، به تهیه‌کنندگی پرویز جمالی، مجری کارشناس علی جعفری و گویندگی راضیه کردگاه، ساعت ۱۵:۴۵ تا۱۶:۳۰ روی آنتن رادیو فرهنگ می‌رود.

انتهای پیام/

برچسب ها: صدا و سیما ، رادیو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار