تشکیل کمیته نظارت بر انبار‌های نگهداری مواد اولیه خوراک دام‌ها

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان فهرج گفت: به منظور نظارت بر انبار‌های نگهداری مواد اولیه خوراک و نهاده‌های دامی، جلسه کمیته نظارت بر انبار‌های نگهداری مواد اولیه خوراک دام برگزار شد.

تشکیل کمیته نظارت بر انبار‌های نگهداری مواد اولیه خوراک دام‌هابه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، بماندشتی  رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان فهرج گفت: به منظور نظارت بر انبار‌های نگهداری مواد اولیه خوراک و نهاده‌های دامی، جلسه کمیته نظارت بر انبار‌های نگهداری مواد اولیه خوراک دام و نهاده‌های دامی در فهرج برگزار شد.

 رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان فهرج گفت: این نشست با حضور اعضاء کمیته شامل نمایندگان جهاد کشاورزی، شبکه دامپزشکی، تعاون روستایی و اداره صنعت و معدن در شهرستان فهرج برگزار شد؛ و در خصوص کیفیت نهاده‌های دامی، اخطار جهت دریافت پروانه بهداشتی به واحد‌های فاقد پروانه، جلوگیری از وارد شدن خوراک دام فاقد گواهی بهداشتی به شهرستان و انجام بازدید از انبار‌های نگهداری خوراک دام تصمیمات لازم گرفته شد.

او افزود: خوراک دام در کیفیت سلامت و بهداشت خوراک انسان تاثیر زیادی دارد و به همین علت برای جلوگیری از آلودگی باید حمل و نقل و نگهداری خوراک دام براساس استاندارد‌های سازمان دامپزشکی انجام شود.

بماندشتی گفت: تولید خوراک سالم و بهداشتی برای صنعت دام و طیور کشور از اهمیت بالای اقتصادی و بهداشتی برخوردار بوده و در صورتی که در تولید، توزیع و عرضه خوراک مورد نیاز دام و طیور مشکلات بهداشتی بوجود بیاید، احتمال بروز مخاطرات بهداشتی، بیماری‌ها و همچنین کاهش بازدهی تولید در صنعت پرورش وجود دارد.

او افزود: در این طرح، مراکز عرضه خوراک دام شهرستان مورد بررسی و نظارت قرار گرفت و پس از شناسایی مشکلات، برای بهبود وضعیت محل نگهداری خوراک دام اقدامات لازم انجام شد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار