موالی گفت:مردم کمک به افراد نیازمند را از طریق موسسه‌های معتبر و دارای مجوز که اطلاع رسانی می‌شود، اقدام کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،سرهنگ علی موالی رئیس پلیس فتا استان قم با تشریح تکدی گری در فضای مجازی،گفت:با پیشرفت فنّاوری، حتی شیوه تکدی گری نیز تغییر کرده و وارد دنیای مجازی شده است؛ در دنیای امروز دیگر نیازی به پوشیدن لباس پاره و حضور فیزیکی در معابر نیست و تنها یک گوشی هم کفایت می‌کند، این امر سبب سوءاستفاده برخی از افراد سودجو در فضای مجازی جهت کلاهبرداری و ناامن‌تر کردن این بستر برای کاربران شده‌است.

رئیس پلیس فتا استان قم با توجه به وقوع اتفاقات و بلایای طبیعی در کشور، توصیه کرد: از شهروندان تقاضا داریم حتی الامکان به این‌گونه کانال‌ها و افراد اعتماد نکنند و اگر قصد کمک به افراد نیازمند رادارند، حتماً از طریق سایت‌های موسسه‌های معتبر و دارای مجوز که از طریق رسانه‌های جمعی اطلاع رسانی می‌شود استفاده کنند.

سرهنگ موالی یادآورشد: درصورتی‌که شهروندان می‌خواهند به صورت شخصی به فردی نیازمند کمک کنند، مثلا به بیماری کمک کنند. به‌حساب افراد پولی پرداخت نکنند و شخصاً به بیمارستان یا مرکز درمانی مدنظر مراجعه کنند و پس از بررسی صحت‌وسقم و اطمینان از وجود فرد نیازمند، هزینه را برای درمان در همان مرکز درمانی واریز نمایند که مطمئن باشند، مورد کلاهبرداری قرار نمی‌گیرند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار