تاکنون هیچ فرد مبتلا به کرونا در ایران مشاهده نشده است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان بیان کرد: بخش عفونی بیمارستان عشایر که بیشترین متخصصان ما در آن جا هستند را آماده می‌کنیم تا آماده رسیدگی به موارد احتمالی و مشکوک باشند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان،  محمدرضا نیکبخت رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان هم در این جلسه گفت: ویروس کرونا، ویروس خیلی جدیدی نیست چون نمونه‌هایی از آن در سال‌های ۲۰۰۲ و ۲۰۱۲ کشف شد، یک نمونه این ویروس در خفاش و نمونه دیگر آن در شتر دیده شد، امروزه نمونه این ویروس در انسان دیده شده است.
وی بیان کرد:  سازمان بهداشت جهانی اعلام‌خطر کرده است و کشورها را از نظر خطر دسته‌بندی کرده است.
 رئیس دانشگاه علوم پزشکی  لرستان بیان کرد: بیماری که امروز در چین بروز پیدا کرده نسبت به ویروس‌های مشابه قبلی خطر آن کمتر است اما شیوع و گسترش ابتلای به آن زیاد است.
 
وی افزود: بخش عفونی بیمارستان عشایر که بیشترین متخصصان ما در آن جا هستند را آماده می‌کنیم تا آماده رسیدگی به موارد احتمالی و مشکوک باشند.
 
نیکبخت با تاکید بر اینکه باید حتماً یک اتاق ایزوله در بیمارستان عشایر برای این بیماری تشکیل دهیم که اگر بیماری رخ داد جایی داشته باشیم که حداقل ۵ بیمار احتمالی را پوشش دهد گفت: حداقل یک میلیارد تومان اعتبار برای این کار نیاز است.
 
نیکبخت در خصوص علائم و روش‌های پیشگیری از ابتلای به کرونا اظهار داشت: در افرادی که بیماری زمینه‌ای مثل دیابت و … امکان ابتلاء و مرگ و میر بر اثر ویروس کرونا بیشتر است و  دوره کمون این بیماری که علائم نهفته است، ۲ تا ۱۴ روز است.
وی بیان کرد. سرفه‌های متعدد و پشت سر هم تب، تنگی نفس و… از علائم این بیماری است.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: این ویروس از طریق سرفه و عطسه منتقل می‌شود، اگر فاصله افراد از یک و نیم متر کمتر باشد امکان انتقال ویروس وجود دارد و همچنین  مشخص نیست که این ویروس از طریق اشیای آلوده منتقل شود اما باید این مورد را نیز جدی گرفت و احتیاط کرد و در جایی که تجمع افراد است، مواظب انتقال بیماری‌های تنفسی باید باشیم
 
وی گفت: در جهان تا امروز از ۱۴ هزار و ۵۵۷ نفر مبتلای به این ویروس ۳۰۴ نفر فوت کرده‌اند و مهم‌ترین راه کنترل بیماری عدم تماس با فرد آلوده به ویروس است
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.