آزادی ۷۷ زندانی با صلح وسازش در بم

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت:۷۷ زندانی بمی با صلح و سازش از زندان‌های این شهرستان آزاد و به آغوش گرم خانواده بازگشتند.

آزادی ۷۷ زندانی در بم با صلح وسازش از زندانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، یدالله موحد، رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: طی ده ماهه‌ی گذشته با تلاش رئیس حوزه قضائی، دادستان، قضات، مسئولان زندان و اعضای شورای حل اختلاف ویژه زندان بم؛ ۱۲۶ پرونده در این شورا منتهی به صلح وسازش شده است که در این رابطه ۷۷ نفر از زندان بم آزاد شده اند.

او افزود: در همین رابطه و طی امسال یک زندانی محکوم به قصاص با تلاش کارکنان شورای حل اختلاف زندان بم و در پی اعلام رضایت اولیای دم از مجازات قصاص رهایی یافته است.

موحد تصریح کرد:تجربه ۳۰ ساله‌ی خدمت در منصب قضاء در دستگاه قضائی به ما آموخته است هرکجا اختلاف و دعوایی از طریق صلح وسازش منتهی به نتیجه شد در آنجا مهر و محبت جای کینه را گرفته است و دعاوی برای همیشه حل و فصل شده اند.

او با اشاره به اینکه در بسیاری از موارد دیده می‌شود صرف صدور آراء قضائی ریشه اختلافات و دعاوی را نخشکانده است، افزود:هیچ قدم و زبانی مبارک‌تر و پرخیر و برکت‌تر از اینکه در جهت صلح وسازش بین طرفین دعوا برداشته شود نیست.

نماینده عالی دستگاه قضائی در استان کرمان بیان داشت:طی چند سال گذشته اقدامات ارزشمندی در دادگستری‌های سراسر استان در جهت ترویج فرهنگ صلح وسازش صورت پذیرفته است و پرونده‌های بسیار مهم و سنگینی از این طریق مختومه شده است.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار