جشنواره بین المللی عروسکی، گامی برای رشد گردشگری فرهنگی

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد گفت: میزبانی یزد از جشنواره عروسکی می‌تواند گامی برای رشد گردشگری فرهنگی در استان باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد  ، سید مصطفی فاطمی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد گفت: برگزاری جشنواره بین‌المللی عروسکی در شهر یزد گامی جهت معرفی یزد به عنوان شهر دوستدار کودک و رشد گردشگری فرهنگی در این شهر خواهد بود.

او افزود: یزد از گذشته تاکنون با برخورداری از شخصیت‌هایی مانند مهدی آذریزدی، پدر ادبیات کودک ایران، گام‌های بزرگی برای تحقق شهر دوستدار کودک برداشته است.

فاطمی با اشاره به جشنواره بین المللی عروسکی که اسفند ماه امسال به میزبانی یزد برگزار می‌شود، در رابطه با تاثیر این جشنواره در برگزاری تور‌های گردشگری فرهنگی، ادامه داد: این جشنواره که در استان‌های دیگر نیز با شاد پیمایی و برنامه‌های متنوع برگزار شده، در قالب کارگاه‌های نمایش عروسکی و برنامه‌های اجرایی مختلف برگزار می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد افزود: باید ظرفیت‌های مختلف یزد را نیز از دریچه این جشنواره به نمایش گذاشت لذا اداره کل میراث فرهنگی و بخش‌های مربوطه دیگر مانندصنایع دستی نیز در این جشنواره مشارکت خواهند کرد.

او در نشست کمیته‌ میراث فرهنگی استان به منظور کمک به برگزاری این جشنواره عروسکی برگزار شد، خواستار همکاری کمیته‌های مختلف گردشگری به ویژه کمیته‌های گردشگری کودک، پایدار و الکترونیک شد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار