مسئولان مراکز هدایت عملیات بحران سراسر کشور در کرمان

نشست هم اندیشی مسئولان مراکز هدایت عملیات بحران دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی کرمان امروز آغاز و تا فردا ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حمیدرضا رشیدی نژاد رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان در مراسم آغاز به کار نشست هم اندیشی مسئولان مراکز هدایت عملیات بحران دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور گفت: این هم اندیشی در راستای تبادل نظر و انتقال دانش است و حاصل آن رویکرد جدید علمی است.

او با بیان اینکه جهان و کشور ما با مخاطراتی روبه روست که یا ساخته دست انسان است و یا عوامل طبیعی در آن نقش دارند، افزود: برای مقابله با بحران‌ها باید نقشه راه براساس موقعیت هر منطقه تدوین شود؛ زیرا، هر استانی شرایط خاص خود را دارد.

رشیدی نژاد نقشه راه هر منطقه را در مدیریت بحران از این نظر حائز اهمیت دانست که ممکن است هر منطقه‌ای مسائل و مخاطرات خود را داشته باشد، افزود: البته در بومی سازی مدیریت بحران باید استاندارد‌های جهانی را مد نظر قرار داد.

او همچنین به بحران‌های ناشی از بیماری‌ها اشاره کرد و گفت: بیماری هایی مانند کرونا که اکنون جهان را درگیر کرده است، باید مدیریت شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان بیان داشت: حمایت مراکز هدایت عملیات بحران دانشگاه‌های علوم پزشکی از یکدیگر، می‌تواند بحرانی که ایجاد می‌شود را مدیریت کند.

حسن نوری معاون فنی و عملیات اورژانس کشور نیز در این مراسم گفت: با توجه به بحران‌های متعددی که داشتیم، امیدواریم در این دو روز مسایل حل نشدنی اورژانس‌های کشور را بحث و بررسی کنیم.

او مراکز هدایت عملیات بحران دانشگاه‌های علوم پزشکی (EOC) را چشم‌های بیدار دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور عنوان کرد که جایگاه آن‌ها جدی گرفته نشده است.

در این مراسم سید محمد صابری رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: نشست هم اندیشی در دو روز برگزار می‌شود که در روز نخست سخنرانی‌های علمی و همچنین دست آموخته‌هایی از سه حادثه خروج ریل قطار مسافربری زاهدان- تهران، کشته شدن تعدادی از هموطنان در مراسم تشییع سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در شهر کرمان و سیل در مناطق جنوب کشور و استان‌های سیستان و بلوچستان و جنوب استان کرمان به صورت پانل بحث و بررسی می‌شود.

او افزود: در روز دوم، سیاست‌ها و برنامه‌های سازمان اورژانس به مسئولان مراکز هدایت عملیات بحران دانشگاه‌های علوم پزشکی اعلام می‌شود.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار