توسعه زیرساخت‌های مخابراتی در سقز

مدیر مخابرات منطقه کردستان از سرمایه گذاری چهار میلیارد تومانی جهت توسعه و ارتقاء زیرساخت‌ها وخدمات مخابراتی در شهرستان سقز خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، آزاد حکمت مدیر مخابرات منطقه کردستان با بیان اینکه توسعه زیرساخت‌ها و ارائه خدمات و محصولات جدید و با کیفیت مخابراتی از اهداف اصلی مخابرات منطقه در راستای جلب رضایت و تحقق مطالبات ارتباطی مشتریان بشمار می‌رود افزود: از ابتدای سال جاری تا کنون مبلغ چهار میلیارد تومان در شهرستان سقز سرمایه گذاری شده است.

او ضمن تشریح اقدامات صورت گرفته برای توسعه پهنای باند و پورت‌های ADSL و اعلام تعداد دو هزار و ۲۳۸ پورت ADSL واگذار شده در شهرستان سقز خاطر نشان ساخت: از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد ۵۷۶ پورت، در ۱۳ مرکز کم ظرفیت روستایی از جمله روستا‌های سرچشمه، مولان آباد، قپلانتو، کوچه طلا، خورده لوکی، حاج عبدل، گلتپه، ترجان، آیچی، تموغه، کندلان، یورقل و ایرانخواه افزایش یافته و در ۸ روستای دیگر نیز تعداد ۵۱۲ پورت ADSL جدید دایر و آماده واگذاری به متقاضیان می‌باشد.

حکمت با اشاره به اقدامات انجام شده برای تقویت وارتقاء حوزه شبکه (سوئیچ، تغذیه و نیرو، کابل ارتباطی و انتقال) در شهرستان سقز افزود: نصب کافوی نوری، اصلاح شبکه کابل مسی روستا‌های اقماری، بازسازی و برگردان دو هزار و ۷۳۱ خطوط هوایی، تغییر مکان ۷۳۷ شماره تلفن ثابت و برگردان شبکه کابل صالح آباد بر روی کافوی نوری از جمله کار‌هایی است که میتوان اشاره کرد.

مدیر مخابرات منطقه کردستان در ادامه با اعلام اینکه به منظور بهینه سازی و افزایش کیفی خدمات،۷ مرکزِ سوئیچ کم ظرفیت روستایی ارتقاءیافته اند افزود: با تعویض شبکه انتقال و نصب DSLAM بر بستر سافت سوئیچ در ۷ روستا امکان واگذاری اینترنت پرسرعت به متقاضیان فراهم شده است.

او خاطر نشان ساخت: برگردان و جایگزینی رادیو‌های پرظرفیت به جای رادیوی کم ظرفیت، نصب و توسعه تجهیزات لازم، راه اندازی مانیتورینگ به تعداد ۴۰ مورد، برقراری لینک انتقال برای مراکز سافت سویچ، راه اندازی تجهیزات تغذیه ونیرو، تعویض دیزل ژنراتور، نصب باتری و... از دیگر اقدامات صورت گرفته برای توسعه شبکه در شهرستان سقز می‌باشند.

حکمت با اشاره به اینکه در راستای ارائه خدمات مبتنی بر بستر فیبر نوری در این شهرستان زیر ساخت‌های مخابراتی با نصب و راه اندازی تجهیزات لازم ایجاد وتوسعه داده شده اند افزود: در حال حاضرتعداد ۲۱۴ مشترک FTTH در مناطق تازه آباد و مجتمع تجاری زوزان و تعداد ۲۴ مشترک از خدمات سرویس VDSL بهره‌مند شده اند.

مدیرمخابرات منطقه کردستان با بیان این مطلب که با نصب تجهیزات CWDM برای روستا‌های کم برخوردار از خدمات و سرویس‌های مخابراتی امکان استفاده از تکنولوژی نسل سوم موبایل فراهم شده است افزود: ۲۶ سایت BTS در روستا‌های سقز به تکنولوژی ۳G مجهز شده اند.

او ضمن تشریح برنامه‌ها و اقدامات صورت گرفته در حوزه تلفن ثابت و تعداد دایری‌های جدید در شهرستان سقز اظهارداشت: از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد یک هزار و چهار شماره تلفن ثابت به مشتریان شهری و روستایی واگذار شده است.

حکمت با اعلام اینکه همکاری مشتریان در پرداخت به موقع قبوض تلفن ثابت از طریق درگاه‌های غیر حضوری (پورتال شرکت مخابرات ایران و سامانه ۲۰۰۰) موجب تسریع در اجرای برنامه‌های لازم برای تقویت ظرفیت‌های موجود می‌شود ابراز داشت: از شهروندان خوب سقزی تقاضا دارم در این خصوص همیاری بیشتری داشته باشند تا موجبات توسعه با روند بیشتری تداوم یابد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.