راه اندازی سه پروژه شبکه دیتا در کردستان

مدیر مخابرات منطقه کردستان، از اتمام و راه اندازی سه پروژه مهم و کاربردی شبکه دیتا در سطح استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، آزاد حکمت مدیر مخابرات منطقه کردستان با بیان اینکه یکی از برنامه‌های دارای اولویت مخابرات استان ارائه خدمات مطلوب و تکنولوژی‌های جدید مخابراتی به مشتریان است افزود: به همین منظور سه پروژه مهم و کاربردی در شبکه دیتا با هدف افزایش ضریب امنیت، حفظ وپایداری شبکه و بهینه سازی کیفیت دیتا در سطح استان به بهره داری رسیده است.

او ضمن تشریح اقدامات صورت گرفته در اجرایی نمودن پروژه‌های QOS,PAM و IPDR و صرف اعتبارات لازم برای نصب و راه اندازی تجهیزات فنی اظهارداشت: این مهم با تلاش و بهره گیری ازتوان و تخصص همکاران منطقه محقق شده است.

مدیر مخابرات منطقه کردستان به اجرای پروژه QOS در ۹ مرکز اشاره کرد و گفت: نصب و راه اندازی سامانه‌های سنجش شاخص‌های کیفی شبکه دیتا بصورت شبانه روزی، کنترل سنتر این شاخص‌ها به منظور حفظ پایداری شبکه وجلوگیری از کاهش کیفیت از جمله اهداف مهم اجرای این پروژه می‌باشد.

حکمت همچنین اجرای پروژه PAM در سطح استان را یادآور شد وخاطر نشان ساخت: افزایش ضریب امنیت دسترسی به تجهیزات شبکه دیتا، مجوز سطح دسترسی بر اساس میزان ونوع استفاده برای کلیه کاربران در این پروژه تعریف می‌شود و تمام LOG‌ها و EVENT‌های مربوط ثبت وکنترل خواهند شد.

او به مزایای پروژه فوق اشاره داشت و اعلام کرد: پروژه PAM یکی از ساده‌ترین راه‌های بررسی و کنترل کیفیت شبکه دیتا در سازمانها، ادارات، نهاد‌ها وشرکت‌های بزرگِ دولتی وخصوصی است.

مدیر مخابرات منطقه کردستان پروژه IPDR را یکی دیگر از پروژه‌های اجرا شده در حوزه شبکه دیتا اعلام کرد و افزود: با هدف امکان اعمال تنظیمات لازم در شبکه و بهینه سازی کیفیت سرویس‌های دیتا (اینترنت – اینترانت – MPLS) و نصب امکانات مورد نیاز برای تحقق برنامه‌های افزایش کیفیت این حوزه، اقدامات عملیاتی پروژه ذکر شده در سطح استان انجام و به اتمام رسیده است.

حکمت ابراز داشت: برای توسعه، ارتقا، افزایش ضریب امنیت و بهبود کیفی وکمی خدمات و محصولات قابل ارائه مخابراتی به مشتریان، برنامه ریزی‌های خوبی با حضور مدیران و کارشناسان متعهد مخابرات منطقه کردستان تدوین شده است که براساس اولویت، در نظر گرفتن موقعیت توپوگرافی و استفاده حداکثری از ظرفیت‌ها وپتانسیل‌های موجود در استان اجرا خواهند شد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.