خوزستان بر سکوی اول کشوری به لحاظ فرسایش خیزی خاک

معاونت آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان خوزستان گفت: میزان فرسایش خاک در استان بالا بوده و رتبه اول در کشور را دارا است.

مهراج خائیز معاونت آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: فرسایش خاک در استان بالا بوده و رتبه اول در کشور را دارا است، به همین لحاظ استانی بحرانی محسوب می‌شود.

او افزود: به طور متوسط، سالانه از هر هکتار زمین، حدود ۱۸ تن فرسایش خاک ثبت می‌شود که با اهداف پیش بینی شده در طرح‌های مطالعاتی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان که به مرحله اجرا می‌رسند بتوانیم این میزان فرسایش را کاهش دهیم و حوزه آبخیزداری را مدیریت کنیم.

خائیز درخصوص ارتباط پروژه‌های آبخیزداری با بخش کشاورزی اظهار داشت: آبخیزداری، کشاورزی و جوامع محلی ارتباطی تنگاتنگ دارند و در توانمند سازی جوانع محلی که جزئی از مطالعات در حوزه آبخیزداری، بر فرهنگ سازی تاکید می‌شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: در زمینه فرهنگ سازی محلی، از مردم منطقه برای مشارکت در پروژه‌های آبخیزداری و غنی سازی فضای سبز و پوشش گیاهی دعوت نماییم و آن‌ها بخواهیم در پیشبرد آن‌ها سهیم شوند، چراکه اثر این پروژه‌ها بر این جوامع اثرگذار است.

به گفته معاونت آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان خوزستان، اجرای پروژه‌های آبخیزداری بیولوژیک بر محصولات کشاورزی تاثیرات غیر مستقیم دارد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار