لزوم حفظ منابع آب و خاک و افزایش تولیدات کشاورزی

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان اهداف کلان این مرکز را تشریح و بر حفظ منابع آب و خاک تاکید کرد.

عبدالعلی گیلانی رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی در حوزه وظایف خود در سطح کلان اهداف بسیاری را دنبال می‌کند.

او اولین هدف این مرکز را افزایش تولید، کیفیت و حفظ منابع آب و خاک عنوان کرد و افزود: علاوه بر موارد مذکور، بهره وری مطلوب از این منابع و حفظ آن‌ها برای نسل‌های آینده از دیگر اهدافی است که مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی استان دنبال می‌کند.

گیلانی اظهار داشت: در سطح کلان تر، هدف مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی منابع طبیعی و آبخیزداری، افزایش سطح زندگی افراد جامعه است، به این معنا که تحقیقات و عملکرد به رفع نیازها، کاهش هزینه‌های تولید، بهبود سطح زندگی مردم و در نهایت رسیدن به امنیت غذایی، دانش تولید در عرصه کشاورزی و توانمندی کشاورز برسد.

این مقام مسئول تصریح کرد: در صورتیکه بتوان موارد مذکور را عملیاتی کرد، می‌توان سطح کشاورزی را از معیشتی به تجاری تغییر دهیم و در نتیجه به افزایش تولید، بهبود کیفیت، کاهش هزینه‌های تولید، تولید محصولات که جنبه صادراتی دارند، افزایش سود کشاورز و تضمین زندگی آن‌ها دست یافت.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.