افتتاح طرح مسکن مددجویی در مشهد

با حضور فرماندار مشهد و مسئولین کمیته امداد خراسان رضوی، یک طرح مسکن مددجویی در مشهد افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، نظریافته رئیس اداره یک کمیته امداد امام خمینی(ره) مشهد در افتتاح از یک طرح مسکونی افراد تحت پوشش کمیته امداد گفت: کمیته امداد اداره یک مشهد، بالغ بر نیمی از مشهد را تحت خدمت و حمایت خود قرار داده است، در این بین بیش از یازده هزار خانوار اعم از کمک معیشت دهی و غیر کمک معیشت دهی، را تحت خدمت دارد که حدود هجده هزار نفر هستند و بالغ بر هفتاد و پنج درصد این یازده هزار خانوار، زن سرپرست خانوار هستند.

او ادامه داد: از همین یازده هزار خانوار حدود چهار هزار خانوار مستاجر و فاقد مسکن، شش هزار و پانصد خانوار مستمری بگیر و بیش از دو هزار خانوار فاقد مسکن هستند.

رئیس اداره یک کمیته امداد امام خمینی(ره) مشهد گفت: از ابتدای امسال تا اواخر دی ماه، کمیته امداد اداره یک مشهد برای ۲۹ خانواده منزل تهیه کرده است.

نظریافته افزود: برای این منازل، مبلغی حدود چهارمیلیارد و صد میلیون تومان هزینه شده که بالغ بر دو میلیارد و صد میلیون تومان آن از سوی این نهاد بوده که غالب تسهیلات و کمک‌های بلاعوض و کمک‌های خیرین ارائه شده است.

او تصریح کرد: سال ۹۷ چهل و هفت منزل تهیه شد، متوسط منزل خریداری شده در سال ۹۷، برای مددجویان و افراد تحت پوشش ۷۸ میلیون تومان است که این مبلغ امسال به ۱۴۲ میلیون تومان رسید.

رئیس اداره یک کمیته امداد امام خمینی(ره) مشهد گفت: پارسال با کمک خیرین در مجموع یک میلیارد و هفتصد تومان  برای خرید منازل هزینه شد،اما امسال این مبلغ به ۲۹۰ میلیون تومان رسید.

نظریافته افزود: در ایام دهه فجر ده منزل دیگر به بهره برداری خواهد رسید، و مشکلی که ما و مددجویان با آن روبه رو هستیم خرید‌هایی است که به سمت حاشیه شهر می‌رود و باید برای آن چاره جویی کرد.

 
انتهای پیام//ف.ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.