مدیرکل راه و شهرسازی قم:

احداث ۱۴۶۰ کیلومتر راه بعد از پیروزی انقلاب درقم

صبوری گفت: طول راه‌های این استان یک هزار و ۸۰۴ کیلومتر می‌باشد که ۸۱ درصد آن پس از پیروزی انقلاب اسلامی و در ۴۱ سال گذشته احداث شده‌است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، حسن صبوری مدیرکل راه و شهرسازی قم گفت: تا سال ۱۳۵۷ طول راه‌های این استان ۳۴۲ کیلومتر بود که پس از توسعه احداث راه‌ها بعد از انقلاب اسلامی، این رقم با افزایش بیش از پنج برابری به یک هزار و ۸۰۴ کیلومتر رسیده‌است.

صبوری اضافه کرد:درطول بیش از چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی، محور‌های راه فرعی و روستایی زیادی در قم احداث شده که می‌توان به محور‌های قنوات به طول هشت کیلومتر، محور جعفریه به طول ۳۵ کیلومتر و محور نیزار به طول ۴۰ کیلومتر که ۲۰ کیلومتر چهار خطه و هفت دستگاه پل برای آن احداث شده‌است، اشاره کرد.

مدیرکل راه وشهرسازی قم عنوان کرد:درحال حاضر طول کل راه‌های روستایی برخوردار از آسفالت در قم، ۶۶۰ کیلومتر، راه بین مزارع به طول ۳۲۵ کیلومتر و راه شوسه به طول ۶۵ کیلومتر است.

صبوری بیان کرد: نگهداری مستمر و حذف نقاط حادثه خیز روستایی به صورت سالیانه و روکش آسفالت سالانه حداقل ۴۰ تا ۵۰ کیلومتر از راه‌ها تا قبل از تفکیکِ راهداری از راه و شهرسازی تا سال ۹۵ صورت گرفته‌است.

او افزود: به برکت انقلاب برای ۲۴۴ روستای قم که دارای بالای ۲۰ خانوار هستند، راه دسترسی و جاده آسفالت ایجاد شده و فقط ۲ روستای شریف آباد بخش جعفرآباد و روستای صفرآباد بخش مرکزی، جاده خاکی دارند.

مدیرکل راه و شهرسازی قم با اشاره به افزایش بیش از ۹ برابری روستا‌های دارای جاده آسفالته، اضافه کرد: تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، تنها راه ۲۶ روستای قم آسفالت بوده‌است.

او گفت: طول راه‌های روستایی این استان، ۶۶۰ کیلومتر است که ۸۱ درصد آن در ۴۱ سال گذشته و پس از پیروزی انقلاب اسلامی احداث شده‌است.

صبوری درخصوص اقدامات انجام شده در بخش مسکن تصریح کرد: تعداد واحد مسکونی که درسال ۵۷ درقم وجود د اشت ۵۰هزار واحد بود، ولی امروز بیش از ۳۷۷ هزار واحد مسکونی وجود دارد.

مدیرکل راه وشهرسازی قم  با بیان اینکه فضای سبز شهری قم در سال ۱۳۹۸ بیش از ۵ میلیون مترمربع است، گفت: در سال ۱۳۵۷، سرانه فضای سبز قم سه دهم مترمربع بوده، ولی امروز این آمار به حدود ۴ مترمربع رسیده‌است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار