برگزاری کنگره شعر و مقاله بانوی آفتاب به میزبانی تایباد

کنگره شعر و مقاله نویسی بانوی آفتاب با موضوع حضرت فاطمه (س) از دیدگاه اندیشمندان مذاهب اسلامی در تایباد برگزار شد.

برگزاری کنگره شعر و مقاله بانوی آفتاب به میزبانی تایبادبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،کنگره شعر و مقاله نویسی بانوی آفتاب با موضوع حضرت فاطمه (س) از دیدگاه اندیشمندان مذاهب اسلامی، با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی  تایباد در تالار وحدت مجتمع مفاخر این شهرستان برگزار شد.

حجت الاسلام علی اصغر علیپور رئیس سازمان تبلیغات اسلامی تایباد گفت: دومین کنگره بانوی آفتاب در قالب شعر و مقاله نویسی با محوریت حضرت زهرا (س) از دیدگاه اندیشمندان مذاهب اسلامی را در تایباد میزبانی می‌کنیم.

او ادامه داد: هدف از برگزاری چنین کنگره‌ای تقریب مذاهب اسلامی است. حضرت زهرا (س) یکی از عواملی است که باعث نزدیکی مذاهب تشیع و تسنن می‌گردد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در خصوص آثار ارسالی به کنگره گفت: ۱۸۲ اثر شعر از شهر‌های تایباد، خواف، تربت جام، صالح آباد، باخرز و شهرستان مشهد ارسال شده است. ۸۲ مقاله در موضوعات مختلف مربوط به حضرت زهرا (س) به کنگره راه یافتند که از بین آن‌ها ۲۴ اثر به عنوان آثار برگزیده این کنگره انتخاب می‌شوند.

حجت‌الاسلام یوسف مهربان معاون فرهنگی دفتر نمایندگی ولی فقیه هم در این مراسم با اشاره به امور اهل سنت خراسان رضوی، گفت: وظیفه ما این است که تا می‌توانیم در جهت تقویت باور تقریب امت اسلامی تلاش کنیم و هرکس در مقابل اتحاد امت اسلامی قد علم کند  بدون هیچ ملاحظه ای با  او برخورد خواهد شد.
 
او ادامه داد:  اهل سنت ارادت ویژه‌ای به اهل بیت (ع) دارند همچنین مجموعه اشعار زیبایی در مدح حضرت زهرا (س) و اهل بیت خصوصاً امام رضا (ع) سروده اند.شعرای اهل سنت و شیعه در حوزه سرایش اشعار مرتبط با تقریب مذاهب اسلامی بیشتر فعالیت کنند ضمن اینکه ما از شما حمایت می‌کنیم.

انتهای پیام//ا.چ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.