وزیرفرهنگ و ارشاد در مشهد:

بنیاد خیام به طور جدی تری در وزارت فرهنگ و ارشاد پیگیری می شود

وزیر فرهنگ و ارشاد گفت: وزارت ارشاد تلاش می‌کند تا بنیاد خیام به طور جدی تری پیگیری شود و بیشتر از گذشته بتوانیم از آن بهره‌مند شویم.

بنیاد خیام به طور جدی تری در وزارت فرهنگ و ارشاد پیگیری می شود به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، سید عباس صالحی وزیرفرهنگ وارشاد اسلامی در آیین بزرگداشت خیام نیشابوری و اختتامیه کنگره شعر از طوس تا نیشابور در فرهنگسرای سیمرغ نیشابور گفت: نیشابور شهر مقاومت و پایداری است شهری که در مقابل هجوم تاتار ایستاد گر چه در ظاهر تخریب شد، اما ققنوس وار سر بلند کرد.

وی افزود:نیشابور با کتاب وکتابخوانی پیوند عمیقی دارد و فعالیت‌های حوزه کتاب و پایتخت کتاب ایران گواه این واقیت است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: نیشابور گنجینه تاریخ ایران است و در میان این گنجینه خیام، چون ستاره‌ای می‌درخشد در تاریخ فیلسوفانی و شاعرانی داشته و داریم، اما خیام نیشابوری در ابعاد فسلفه، نجوم، ریاضیات و شعر نه تنها در زمانه خودش بلکه اکنون به نام است.

صالحی تاکیدکرد:نیشابور شهری که از سویی شهر اهل بیت و امام مهربانی‌ها است که در آن گام نهاده و اصحاب امامان در این محیط زیسته اند. نیشابور شهر دانش است در برگ برگ اوراق دانش نام نیشابور را می‌بینیم.

وی گفت:نیشابور شهر ادب و هنر است از عطار‌ها و خیام‌ها تا شفیعی کدکنی ها. نیشابور شهر مدارا و گفتگو است نحله‌های گوناگون در آن زیسته اندو با هم گفتگو کرده اند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود:ستاره شناسان، دانشمندان، فیلسوفان صاحب نام زیادی در تاریخ اسلام و ایران بوده اند، اما شاعران خوبی نبوده اند و در یک زمینه و حوزه شاخص بوده اند، اما خیام در تمام این زمینه‌ها طراز و نمونه بود.

این مقام عالی دولت بیان کرد: خیام در همه حوزه‌های نجوم، شعر، ریاضیات ستاره ایران است که باید او را بیش از گذشته قدر دانست و ایران را در همه این حوزه‌ها به نام خیام می‌شناسند.

انتهای پیام//ا.س
 

برگزاری اختتامیه کنگره شعر از طوس تا نیشابور در فرهنگسرای سیمرغ نیشابور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.