عرضه پرندگان تلف شده میانکاله در بازار فریدونکنار صحت ندارد

مدیر کل محیط زیست مازندران گفت:عرضه پرندگان تلف شده میانکاله در بازار پرنده فروشی فریدونکنار صحت ندارد.

ابراهیمی مدیر کل محیط زیست مازندران در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،  با اشاره به شایعاتی در خصوص عرضه پرندگان تلف شده میانکاله در بازا فریدونکنار،گفت: با اطمینان می‌گویم از میانکاله پرنده‌ای برای عرضه در بازار‌ها خارج نشده و همه پرندگان تلف شده در این تالاب با نظارت محیط زیست و دستگاه‌های دیگر جمع آوری شد.

او افزود: تمام بازار‌هایی که احتمال داشت پرنده عرضه شود تحت نظارت نیروی انتظامی، فرمانداران و محیط زیست است و مطمئنم چنین عرضه‌ای تاکنون صورت نگرفته و در آینده هم نمی‌گیرد.

ابراهیمی گفت: با دریافت گزارش تلفات غیر عادی پرندگان در ۲ بهمن ماه بلافاصله نیرو‌های دامپزشکی و محیط زیست در منطقه حاضر شدند و بررسی اولیه را شروع کردند و همزمان طبق پروتکل‌های مدیریت حیات وحش جمع آوری و دفع بهداشتی پرندگان تلف شده آغاز شد.

او افزود:در جلسه ستاد مدیریت بحران که با حضور استاندار در میانکاله برگزار شد همان لحظه تصمصم گرفته شد برای جلوگیری از سودجویی احتمالی قاچاقچیان، قاطعانه جلوی این کار گرفته شود و هیچ پرنده‌ای از منطقه خارج نشود و هم اینکه این بازار‌ها تعطیل شود.

ابراهیمی با اشاره به  اجرای تعطیلی کامل بازار فریدونکنار، گفت: مصوبه ستاد مدیریت بحران را مجموعه استانداری پیگیری می‌کند و اجرای آن هم به عهده مسئولان شهرستانی است.
 
مدیر کل محیط زیست مازندران از مردم در خواست از خرید و فروش پرندگان مهاجر در بازارهای پرنده فروشی خودداری کنند.
 
انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار