وزیر صنعت:

از ورود ۱۵۰۰ مورد تعرفه وارداتی جلوگیری کرده‌ایم/ ایران در تولید چادر مشکی خودکفا می‌‌شود

رحمانی گفت: یکی از اولویت‌های ما ممانعت از واردات است و برای مثال از ورود ۱۵۰۰ مورد تعرفه وارداتی جلوگیری کرده‌ایم.

از ورود ۱۵۰۰ مورد تعرفه وارداتی جلوگیری کرده‌ایم/ ایران در تولید چادر مشکی خودکفا می‌‌شود به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت ظهر امروز در بازدید از شرکت نساجی واقع در شهرک صنعتی گفت: با وجود تحریم‌ها خوشبختانه در صنعت آلومینیوم، پتروشیمی و دیگر صنایع افزایش تولید را شاهد بوده‌ایم.

او ادامه داد: تحریم‌ها تاثیری بر روند تولید نداشته و همواره صنایع را در اولویت حمایت خود قرار داده‌ایم. با هدف حمایت، بانک‌های عامل نیز به تولیدکنندگان تسهیلاتی ارائه می‌کنند.

وزیر صنعت و معدن گفت: حمایت از صنایع در مسیر اقتصاد مقاومتی نیز از دیگر اولویت‌های وزارت صنعت و معدن و تجارت است.

او ادامه داد: روند ثبت سفارش به این معنا نیست که هر کس هر کالایی را وارد کند بلکه باید استاندارد‌های کیفی لازم را داشته باشد در غیر این صورت از ورود آن جلوگیری می‌کنیم.

تولید ۹۰ درصد پوشاک در داخل کشور

رضا رحمانی گفت:  ۹۰درصد پوشاک در داخل کشور تولید می‌شود با این حال در حوزه نساجی، پوشاک و پارچه نیاز بیشتری به تولید داریم و امسال این حوزه از طرح‌های ویژه این وزارتخانه است.
 
او ادامه داد: امسال در حوزه پارچه و نساجی چند واحد به بهره‌برداری می‌رسد و چند واحد نیز در حال ساخت است.

وزیر صنعت و معدن گفت: پیش از این در حوزه چادر مشکی حدود ۹۰ درصد نیاز کشور از خارج تامین می‌شد، اما با طرح‌های جدید در حوزه تولید پارچه چادر مشکی در ماه‌های آینده پارچه داخلی چادر مشکی با کیفیت مطلوب به بازار عرضه می‌شود.

رحمانی افزود: از اردیبهشت امسال تاکنون بسیاری از صنایع مانند فولاد، مس، آلومینیم و خودرو تحریم بودند، اما در این بخش افزایش تولید ویژه‌ای داشته‌ایم.

او ادامه داد: امسال صنایع نساجی از طرح‌های دارای اولویت است و دولت حوزه نساجی را از پروژه‌های اقتصاد مقاومتی قرار داده است.

وزیر صنعت و معدن گفت: واردات کالا براساس ثبت سفارش و نیاز داخل انجام می‌شود و در صورتی که هر واحد تولیدی بتواند کالا را با کیفیت و به اندازه نیاز داخل تولید کند واردات آن کالا متوقف می‌شود که در این راستا امسال هزار و ۵۰۰ ردیف تعرفه وارداتی حذف شده و جلوی واردات این اقلام گرفته شده است.

رحمانی ادامه داد: امسال تلاش کردیم از محل تبصره ۱۸ قانون بودجه ۹۸، منابع صندوق توسعه ملی و منابع دیگر در قالب طرح‌های اقتصادی تسهیلات بسیار به بخش تولید اختصاص دهیم.

او گفت: سعی کردیم منابع مالی موجود را به صورت بهینه به طرح‌های اقتصادی تخصیص دهیم تا طرح‌ها به بهره‌برداری کامل برسند که از جمله این واحدها، نساجی بردسکن است که امروز از آن بازدید شد، منابع مالی فاینانس این واحد نساجی از بانک صنعت و معدن تامین می‌شود.

وزیر صنعت و معدن ادامه داد: مشکل اصلی در شرایط کنونی کمبود نقدینگی است که با همکاری بانک مرکزی و صندوق توسعه ملی، از طریق شیوه‌های نوین مالی از جمله بازار سرمایه یا انتشار اوراق مشارکت و همچنین تشکیل صندوق‌های خاص تلاش کردیم از همه منابع موجود برای جبران این کمبود بهره بگیریم.

رحمانی گفت: مهمترین درخواست ما از بانک‌ها این است که با صنعت همراهی کنند و منابع موجود را در اختیار بخش تولید قرار دهند.

در سفر رضا رحمانی، وزیر صنعت و معدن طرح توسعه واحد نساجی در شهرک صنعتی بردسکن مورد بهره‌برداری قرار گرفت، این طرح با سرمایه‌گذاری ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی برای ۲۵۰ نفر ظرفیت تولید ۶ هزار تن نخ را در سال دارد.
 
انتهای پیام//م.م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.