پلیس ۵۰ دزد را از لانه‌های سیاه بیرون کشید

نیرو‌های کلانتری‌های مشهد، در یک عملیات هماهنگ و ضربتی که ۲۴ ساعت به طول انجامید، ۵۰ سارق را از لانه‌های سیاه بیرون کشیدند و دستبند‌های قانون را بر دستانشان حلقه زدند.

پلیس ۵۰ دزد را از لانه‌های سیاه بیرون کشیدبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، رئیس پلیس مشهد روز پنج شنبه گذشته در پایان این عملیات ۲۴ ساعته گفت: مبارزه قاطعانه با سرقت یکی از اولویت‌های اصلی پلیس برای ارتقای امنیت اجتماعی است به گونه‌ای که با تدابیر و دستورات ویژه سردار محمد کاظم تقوی (فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی) ردیابی و رصد‌های اطلاعاتی یغماگران اموال مردم به صورت شبانه روزی در دستور کار کلانتری‌های مشهد قرار گرفته است تا باورمندان به «امنیت» جلوه‌ای دیگر از «اقتدار» پلیس را به نظاره بنشینند.

سرهنگ عباس صارمی ساداتی اضافه کرد: به همین منظور همواره طرح‌های ویژه‌ای برای مبارزه با جرایم و به خصوص جرم سرقت در دستور کار پلیس مشهد قرار می‌گیرد که بخش‌های بسیار اندکی از آن‌ها رسانه‌ای می‌شود و مردم از فعالیت‌های خدمت گزاران خود در نیروی انتظامی برای ایجاد «احساس امنیت» آگاهی می‌یابند.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: با هدف اجرای طرح هماهنگ و ضربتی برای دستگیری سارقان که از مدتی قبل با حضور سرکلانتری‌ها و روسای کلانتری‌های مشهد آغاز شد، ابتدا محیط‌های جغرافیایی عملیات مورد شناسایی قرار گرفت و سپس تجزیه و تحلیل‌های کارشناسی و ردیابی‌های اطلاعاتی ادامه یافت.

وی با بیان این که پلیس در این عملیات روی سارقان حرفه‌ای متمرکز شد، افزود: رصد‌های اطلاعاتی و شناسایی مخفیگاه سارقان با استفاده از تجهیزات نوین پلیسی و کارشناسی‌های علمی، از مدتی قبل در دستور کار نیرو‌های نامحسوس و اطلاعاتی قرار گرفت و از سوی دیگر نیز تحقیقات میدانی در پوشش‌های مبدل و غیرمحسوس درباره سارقان سابقه داری که باز هم به ارتکاب جرم روی آورده بودند وارد مرحله جدیدی شد و آن‌ها نیز تحت نظر پلیس قرار گرفتند.

سرهنگ صارمی ساداتی با اشاره به این که سومین شاخه از این عملیات ضربتی برای دستگیری سارقان هنگام ارتکاب جرم طراحی شده بود، تاکید کرد: تقویت نیرو‌های گشت پیاده موتوری کلانتری‌ها و گشت زنی‌های شبانه روزی در حوزه‌های استحفاظی، از مراحل دیگر اجرای طرحی بود که از بامداد چهارشنبه تا صبح پنج شنبه در دستور کار نیرو‌های کارآزموده و مشترک بخش‌های مختلف کلانتری‌ها قرار گرفت.

فرمانده انتظامی مشهد ادامه داد: در این عملیات ضربتی که با هماهنگی و حمایت‌های ویژه قضایی به سرانجام رسید ۲۳ دستگاه خودرو و شش دستگاه موتورسیکلت سرقتی کشف شد.

وی به دستگیری ۵۰ مظنون به سرقت و دیگر جرایم در این عملیات اشاره کرد و افزود: طی ۲۴ ساعت نیرو‌های کلانتری‌های مشهد در اقدامی غافلگیرانه و ضربتی ۵۱ سارق را نیز به دام انداختند که به اموال مردم در منازل، مغازه ها، خودرو‌ها و ... دستبرد می‌زدند یا اقدام به زورگیری و گوشی قاپی می‌کردند.

به گفته سرهنگ صارمی ساداتی، در این عملیات ۷۹ فقره از سرقت‌ها نیز کشف شد و مقادیری مواد مخدر و کالا‌های قاچاق هم به دست آمد. رئیس پلیس مشهد همچنین تصریح کرد: این طرح‌های ویژه با هدف ارتقای امنیت اجتماعی و رضایت مندی شهروندان صورت می‌گیرد و همچنان با قدرت ادامه می‌یابد بنابراین کسانی که هنوز در پی ارتکاب جرم هستند، بدانند که پلیس به صورت محسوس و نامحسوس در نقاط مختلف شهر حضور دارد و به دست اندازان به اموال مردم، هیچ ترحمی نخواهد کرد.

منبع: خراسان

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار حوادث ، سرقت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار