آذری جهرمی در اختتامیه تاریخ شفاهی مطرح کرد؛

سامانه نت سنج یک تولید ایرانی است که نمونه داخلی و بین المللی ندارد

وزیر ارتباطات در مراسم اختتامیه تاریخ شفاهی توضیحات بیشتری درباره سامانه نت سنج ارائه داد.

اختتامیه تاریخ شفاهیبه گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، مراسم اختتامیه تاریخ شفاهی صبح امروز با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و جمعی از معاونان این وزارت‌خانه در سالن‌ همایش‌های شهید قندی برگزار شد.

محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ضمن خوشامدگویی به حضار در سالن از همکاران خود در روابط عمومی قدردانی کرد و گفت: از همه عزیزانی که ما را در مسیر تجمع کردن تاریخ شفاهی همراهی کردند تشکر می‌کنم. ممکن از در راه پیشرفت سازمان ارتباطات نظرات مختلفی بین مدیران ما باشد که این امری طبیعی است.
من هیچ گاه به عنوان جوانی که به حوزه سیاست آمدم، هیچ وقت تلاش نکردم نفرات قبلی‌ای که در این نهاد بودند را سرکوب یا نفی کنم. در این دو سال با تمام انتقاد‌هایی که نسبت به هم داشتیم، سعی کردیم آن‌ها را در محافل و جلسات مختلف بیان کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: بزرگداشت یک مجموعه بزرگداشت خود ماست و این ما هستیم که بزرگ می‌شویم. بنای اول ما این بود که گزارشی به مردم داشته باشیم که این وزارت خانه چه کرده است و پس از آن سعی در پاسداشت مقام بزرگان خودمان داشتیم.

جهرمی ادامه داد: تاریخ شفاهی با نگاه بزرگداشت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات شروع به کار کرد، همچنین گام بعدی ما آگاه سازی نسل آینده از تلاش‌ها و تجاربی است که در این سازمان گذشته است.

وی عنوان کرد: دشمن در تلاش است که بگوئید این انقلاب در این ۴۰ سال کاری نکرده است، ولی شما می‌بینید که نخستین کار‌های ماهواره ایرانی از صفر در ایران پایه گذاری شد. امروز ۷۰ درصد توسعه تجهیزات شبکه داخلی را می‌توانیم در داخل تولید کنیم. امروز بازار ما یک بازار رو به رشد است. سامانه نت سنج یک تولید ایرانی است که نمونه داخلی و بین المللی ندارد و روزانه کیفیت اینترنت کشور در حال پردازش است. تحریم اینجا به مدد می‌آید که صنعت و تولید ما جان بگیرید.

جهرمی با اشاره به الکترونیکی شدن فعالیت‌های پست افزود: امروز شاهد تحول دیجیتال در شرکت پست هستیم. نماد پست نماد صلح و دوستی و اعتماد مردم است که یک سبقه عملکرد بزرگ دارد.

وی بیان کرد: تمام تلاش ما قرارگیری ایران در بالاترین رتبه و رسیدن به هوش مصنوعی است، چراکه دانشمندان دنیا می‌گویند، دنیایی که هوش مصنوعی دارد ثروتمند‌ترین دنیاست.

جهرمی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب، گفت: ما امروز در پیچ تاریخی هستیم که در این پیچ تاریخی نظرات و انتقاد‌های بسیاری وجود دارد که پیشرفت هم در این انتقاد‌ها شکل می‌گیرد. ما می‌خواهیم با نگاه انقلابی در جهان آینده‌ای روشن را ایجاد کنیم، و این آینده با حضور پیشکسوتان ما و استفاده از مشورت و تجربه همکارانمان ایجاد می‌شود. تاریخ شفاهی برای تلاش شما (همکاران) عزیزان است، ما تلاش کردیم بخش کوچکی از دین خودمان را به بزرگان و پیشکسوتانمان ادا کنیم.

وی یادآور شد: فشار‌های بین المللی واقعیتی است که روز به روز بیشتر می‌شود و ما باید از جوانان حفاظت کنیم.

جهرمی در پایان ضمن درخواست یاری از پیشکسوتان عرصه ارتباطات و فناوری عنوان کرد: ما یک سال و نیم دیگر بیشتر نیستیم و دو پروژه در راستای تحول سازمان است که از همه مدد میخواهم تا پایان دولت ما را یاری کنند.

در پایان برنامه نیز از پیشکسوتان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تقدیر به عمل آمد.

امروز ۷۰ درصد توسعه تجهیزات شبکه داخلی را در داخل تولید ‌می‌کنیم؛ سامانه نت سنج یک تولید ایرانی است که نمونه داخلی و بین المللی ندارد

امروز ۷۰ درصد توسعه تجهیزات شبکه داخلی را در داخل تولید ‌می‌کنیم؛ سامانه نت سنج یک تولید ایرانی است که نمونه داخلی و بین المللی ندارد

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار