آذری جهرمی در جشن میلاد حضرت زهرا (س) مطرح کرد:

بیش از ۹۰ درصد مجموعه‌های بومگردی در کشور توسط زنان اداره می‌شود

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: زنان باید به واسطه توانایی‌های خود رشد کنند نه بر اساس ظاهر و اصولا این نگاه ظاهربین، زنان را از مدار جامعه و توان اجرایی کشور خارج می‌کند.

به گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد جواد آذری جهرمی در جشن میلاد حضرت زهرا (س) و گرامیداشت روز زن، با تاکید بر اینکه امروز زنان در بیشتر عرصه‌های اجتماعی فعال هستند و در عرصه‌های کار آفرینی و کسب و کار نیز حضور فعالی دارند، گفت: بیش از ۹۰ درصد مجموعه‌های بومگردی در کشور توسط زنان اداره می‌شود و زنان در عرصه‌ی اقتصاد دیجیتال و مدیریت استارت‌آپ‌ها در کشور حضور موفقی دارند.

وی با بیان اینکه زنان ظرفیت بالایی دارند که باید از آن استفاده شود، افزود: در صنعت ماهواره بخش زیادی از دانشمندان فضایی کشور زنان هستند به صورتی که مدیران پروژه ماهواره‌های ناهید و پیام دو خانم بودند.

آذری جهرمی با اشاره به اینکه زنان موتور محرکه جامعه در حرکت ۵۰ درصد دیگر جامعه با مردان هستند، افزود: اگر زنان نباشند، مردان راندمان پایینی خواهند داشت و بخش زیادی از موفقیت مردان مرهون حمایت زنان است.

وی با بیان اینکه ۵۰ درصد پتانسیل جامعه زنان هستند که باید در رشد جامعه مورد استفاده قرار بگیرید، تصریح کرد: دو نوع سبک استفاده از این پتانسیل وجود دارد، سبک غربی مبتنی بر زیبایی زنان و سبک واقعی که مبتنی بر نگاه دینی ما است.

آذری جهرمی ادامه داد: زنان باید به واسطه توانایی‌های خود رشد کنند نه بر اساس ظاهر و اصولا این نگاه ظاهربین، زنان را از مدار جامعه و توان اجرایی کشور خارج می‌کند.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه توجه به ظاهر زنان و نه توانمندی آنان یک عارضه اجتماعی است، تصریح کرد: برای عوض کردن این نگاه باید دید مردان جامعه را اصلاح و فرهنگ جامعه را عوض کنیم تا به توانمندی و قابلیت زنان نگاه کنند.

وی با اشاره به اینکه عصاره اقتصاد دیجیتال خلاقیت است، گفت: فناوری، فضایی را به وجود می‌آورد که زنان در کنار وظایف خود به وظایف کاری نیز رسیدگی کنند.

آذری جهرمی افزود: در حال حاضر ۱۷ درصد کارکنان شاغل در وزارت ارتباطات را زنان تشکیل می‌دهند و ۱۸ درصد جامعه استارت آپی را نیز زنان تشکیل می‌دهند که باید این رقم بیشتر شود و به بانوان در حوزه اقتصاد دیجیتال فرصت بیشتری بدهیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار