در حال گسترش پیست اسکی فریدونشهر هستیم

رئیس میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان فریدونشهر گفت:در حال گسترش پیست اسکی فریدونشهر هستیم و قصد اجرای طرح پیست اسکی در شاهان کوه را داریم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محسن محمدی رئیس میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان فریدونشهر با اشاره به این موضوع که در شهرستان فریدونشهر ۲۰ نقطه طبیعی گردشگری دارای رتبه اول در استان وجود دارد اظهار داشت: شهرستان فریدونشهر در حوزه روستایی ۱۰ بوم گردی فعال دارد که اعتباراتی از اعتبارات و تسهیلات روستایی و عشایری به آن‌ها تعلق گرفته است و در سه سال اخیر مجموعاً یک میلیارد تومان وام با بهره ۶ درصدی به این افراد پرداخت شده است.

او با اشاره به این مطلب که در شهرستان فریدونشهر به خاطر وجود تنها پیست اسکی استاندارد استان اصفهان شاهد حضور ۳ تا ۵ هزار گردشگر در هفته هستیم بیان داشت: در سه سال اخیر حدود ۲۰۰ میلیون اعتباربا ۶ درصد در پیست اسکی فریدونشهر تزریق شده است و ما در حال گسترش این حوزه گردشگری در شهرستان فریدونشهر هستیم و قصد اجرای پروژه‌ی پیست اسکی در شاهان کوه را داریم.

رئیس میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان فریدونشهر با بیان این موضوع که در شهرستان فریدونشهر دو روستای نمونه گردشگری خویگان و چغیورت وجود دارد و قرار است بزرگترین مجتمع گردشگری در روستای چغیورت کلید بخورد تصریح کرد: خویگان تنها روستای دارای سه کلیسا در فلات مرکزی است ما این سه کلیسا را مرمت و ثبت ملی کرده‌ایم و قبرستان ارامنه هم ثبت ملی شده است و با توجه به پتانسیل روستا هتل آپارتمانی در روستا احداث شده است.

او اضافه کرد: ما در مورد جاذبه‌های روستایی خیلی از جاذبه‌های طبیعی مان و مخصوصاً آبشار‌ها را به ثبت ملی رسانده‌ایم.

محمدی با بیان این مطلب که یکی از مشکلات بزرگ شهرستان فریدونشهر بن بست بودن آن است ابراز داشت: نامناسب بودن جاده‌های مواصلاتی از دیگر مشکلات شهرستان در بحث گردشگری و بومگردی است و بوم گردی‌ها به خاطر نبود راه مناسب روستایی و اینکه بعضی از افراد اتومبیل خود را به روستا‌ها نمی‌برند در آمد آن‌چنانی ندارند. سرمایه گزاران در حوزه گردشگری و بوم گردی در شهر فریدونشهر راغب به کار هستند، ولی در حوزه روستایی به خاطر راه‌های نامناسب که باعث حضور گردشگر کمتر و عدم برگشت هزینه‌های انجام شده می‌شود با عدم رغبت سرمایه گذار برای فعالیت در این حوزه مواجه هستیم.

او ادامه داد: از دیگر مشکلات حوزه گردشگری عدم پاسخدهی به موقع استعلامات پروزه‌های گردشگری توسط ادارات کل استانی می‌باشد به عنوان مثال طرح مجتمع گردشگری در فریدونشهر که بعد از چهار سال دوندگی هنوز ساخت و سازی در آن انجام نشده است.

منبع:مهر

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار