افتتاح اقامتگاه موقت نگهداری متهمین در کرمان

برای اولین بار درکشور اقامتگاه موقت نگهداری متهمین در کرمان باحضور رییس سازمان زندان‌های کشور افتتاح شد.

افتتاح اقامتگاه موقت نگهداری متهمین در کرمانجهانگیر، رییس سازمان زندان‌های کشور در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، برای اولین بار درکشور اقامتگاه موقت نگهداری متهمین به صورت پایلوت در کرمان راه اندازی شد.

او افزود: درگذشته متهمینی که برای آن‌ها قرار‌های تامینی ازجمله قرار کفالت یا وثیقه صادر می‌شود، اما به دلیل ناتوانی از تودیع قرار در زمان مقرر به زندان ورود پیدا می‌کردند، اما باافتتاح این اقامتگاه ازورود افراد بی جهت به زندان جلوگیری می‌شود.

جهانگیر اظهار داشت: از آنجایی که تلاش رییس قوه قضاییه دردوره جدید در راستای کاهش جمعیت کیفری است و یکی ازسیاست‌های ابتکاری آن آغاز شده است اقامتگاه‌های موقت نگهداری متهمین است تا علاوه بر اینکه سوء سابقه‌ای برای آن‌ها نمی‌شود ازورود زندان نیز جلوگیری می‌شود.

رییس سازمان زندان‌های کشور گفت: این اقامتگاه راه اندازی شده است تامتهمین در مدت ۱۵روز کاری فرصت داشته باشند در خصوص قرار وثیقه و ازادی خود اقدام کنند درغیر اینصورت به زندان ورود میکنند.

جهانگیر ابراز امیدواری کرد: انتطار داریم باکشوری شدن این طرح سالیانه از ورود بی جهت بیش از ۱۰۰۰تا هزارو ۵۰۰ نفر به زندان جلوگیری شود.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار