وجود بیش از ۴۷ هزار رای اولی دراستان مرکزی

رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی از وجود بیش از ۴۷ هزار رای اولی دراستان مرکزی خبر داد.

وجود بیش از ۴۷ هزار رای اولی دراستان مرکزیبهروز اکرمی رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی در گفتگو با  به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک ، گفت: تعداد رای اولی واجد شرایط رای انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان مرکزی  ۴۷ هزارو ۸۶۷ نفر هستند.

اکرمی افزود: در استان مرکزی یک میلیون و ۷۸ هزار و ۳۶۷ نفر واجد شرایط رای دادن هستند که ۷۵ درصد جمعیت استان را تشکیل می‌دهد.

او با اشاره به اینکه از میان ١۷٧ نامزد یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۵۶ حوزه انتخابیه استان مرکزی ١۵۴ نفر مرد و ٢۳ نفر زن هستند اضافه کرد: از این تعداد حوزه انتخابیه شازند با و حوزه محلات و دلیجان یک داوطلب زن کمترین و حوزه انتخابیه اراک، خنداب و کمیجان با ۱۵ داوطلب زن بیشترین کاندیدای زن را به خود اختصاص داده اند.

رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی بیان کرد: امکان تغییر در آمار تعداد نامزد‌های انتخابات مجلس در روز‌های آینده وجود دارد.

او ادامه داد: طبق آخرین آمار در حوزه انتخابیه اراک، خنداب و کمیجان ١٤ نفر زن و ٤١ نفر مرد، در حوزه انتخابیه ساوه و زرندیه ٣ نفر زن و ٣١ نفر مرد، در حوزه انتخابیه محلات و دلیجان یک نفر زن و ١٥ نفر مرد، در حوزه انتخابیه تفرش، آشتیان و فراهان ٢ نفر زن و ٣٤ نفر مرد، در حوزه انتخابیه شازند یک نفر زن و ٢٣ نفر مرد و در حوزه انتخابیه خمین ٢ نفر زن و ١٠ نفر مرد ثبت نام کرده اند.

از ابتدای شروع ثبت نام نمایندگی مجلس شورای اسلامی ۳۸۷ داوطلب در استان مرکزی ثبت نام کردند و درهمان مراحل اولیه ۱۷ نفر انصراف دادند، و در مجموع ۳۷۰ پرونده داوطلبی بررسی شد که در نهایت ۲۱۸ نفر تائید شدند که طبق آخرین تغییر به ۱۷۷ نفر رسیده است.

تبلیغات نامزد‌های یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی که از بامداد ۲۴ بهمن آغاز شده تا ساعت ۸ صبح اول اسفند، ۲۴ ساعت قبل از شروع اخذ رأی پایان می‌یابد.

قابل ذکر است به گفته کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در قانون انتخابات اصلاحی صورت نگرفته و در انتخابات پیش رو قانون انتخابات گذشته اجرا می‌شود و با تفاوت توافقاتی که با وزارت کشور انجام شده فقط در حوزه الکترونیکی شدن انتخابات ممکن است اقداماتی صورت بگیرد.

دوره دهم قانونگذاری مجلس شورای اسلامی در خرداد سال ۱۳۹۹ به پایان می‌رسد و مطابق قانون باید چند ماه پیش از شروع رسمی انتخابات دوره یازدهم برگزار شده باشد.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.