نصب ۱۰ عدد لوله قطور بر روی رودخانه نیاتک به منظور هدایت آب در سیستان

سرپرست اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان هیرمند از نصب ۱۰ عدد لوله قطور بر روی رودخانه نیاتک به منظور هدایت آب ر محور‌های هیرمند-بنجار و نیمروز – هیرمند خبرداد.

نصب ۱۰ عدد لوله قطور بر روی رودخانه نیاتک به منظور هدایت آب در سیستانحمید شهرکی سرپرست اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان هیرمند در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت:: ۱۰ عدد لوله به قطر دهانه ۲ متر و ۴۰ سانتی متر و طول بیش از ۱۳ متر با تلاش شبانه روزی راهداران این اداره برای هدایت آب‌های ناشی از سیلاب‌های احتمالی بر روی رودخانه نیاتک حد فاصل محور‌های هیرمند-بنجار و نیمروز – هیرمند نصب و راه اندازی شد.

حمید شهرکی افزود: با توجه به سیل فروردین ماه سال گذشته در حوزه سیستان که اختلال در تردد در برخی محور‌های مواصلاتی را به همراه داشت به منظور پیشگیری از وقوع موارد مشابه، نیرو‌های این اداره نسبت به انتقال و نصب تعداد ۱۰ عدد لوله با طول بیش از ۱۳ متر در محور‌ها محدوده رودخانه فصلی نیاتک اقدام نمودند.

او ادامه داد: در این راستا در بهمن ماه سال جاری این لوله‌ها با بهره گیری از توان ۱۶ دستگاه ماشین آلات و ۲۵ نفر از راهداران هیرمند در محل‌های از پیش تعیین شده بر روی رودخانه نیاتک جاگذاری و نصب شده است.

سرپرست اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان هیرمند تاکید کرد: انجام این عملیات راهداری نقش مهمی در هدایت و خروج سیلاب احتمالی به سمت دریاچه هامون و جلوگیری از بروز مشکلات احتمالی در تردد مردم منطقه به همراه خواهد داشت.
شهرکی شناسایی نقاط مستعد سیل، تنقیه و لایروبی رودخانه‌ها و مسیل ها، ترمیم دایک‌های مرزی آسیب دیده ناشی از سیلاب سال گذشته به طول ۹۰ کیلومتر، استحکام بخشی نقاط حساس در مسیر رودخانه‌های محلی و اصلاح مسیر‌ها در منطقه را از مهمترین اقدامات این اداره در ۲ ماه اخیر برای مقابله با سیل احتمالی در شمال استان عنوان کرد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار