کم توجهی به گردشگری دریایی در استانی که بیشترین مرز را با خلیج فارس دارد

در حالی که استان بوشهر با داشتن ۹۰۰ کیلومتر مرز آبی، بیشترین مرز را با خلیج فارس دارد، استاندار معتقد است از این ظرفیت برای توسعه گردشگری به خوبی استفاده نشده است.

کم توجهی به گردشگری دریایی در استانی که بیشترین مرز را با خلیج فارس داردبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عبدالکریم گراوند استاندار بوشهر در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان بوشهر که با موضوع طرح‌های اقتصاد مقاومتی استان برگزار شد، بیان کرد: یکی از بخش‌های مهم در این زمینه، حوزه گردشگری است که باید با جدیت پیگیری شود.

او ادامه داد: حوزه دریا، نقطه عطف توسعه استان در زمینه گردشگری است و  باید سازمان‌های متولی طرح‌های این بخش را با جدیت پیگیری کنند.

استاندار بوشهر یکی از مشکلات حوزه گردشگری استان را کمبود امکانات اقامتی عنوان کرد و از اداره کل میراث فرهنگی خواست برای تکمیل طرح‌های اقامتی استان اقدام بیشتری انجام دهد و ایجاد اقامتگاه در دهکده‌های گردشگری را در دستور کار بگذارد.

گراوند در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت طرح‌های اقتصاد مقاومتی استان در حوزه آب اشاره کرد و گفت: یکی از طرح‌های اقتصاد مقاومتی استان طرح آبیاری و زهکشی در سد رئیسعلی دلواری است که باید توجیهات لازم برای تخصیص اعتبار آن با هماهنگی شرکت آب منطقه‌ای و سازمان برنامه و بودجه صورت گیرد.

او همچنین با اشاره به طرح‌های اقتصاد مقاومتی در بخش شیلات، توسعه طرح‌های این بخش را، نیازمند تامین برق دانست و از اداره کل شیلات خواست با همکاری شرکت برق، این مشکل را حل کند.

استاندار بوشهر با تاکید بر پیگیری برای اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی بیان کرد: اگر مصوبات روی کاغذ بماند هیچ اتفاقی نمی‌افتد و نتیجه بخش نخواهد بود.

گراوند گفت: برای اجرای طرخ‌های اقتصاد مقاومتی، سازمان برنامه و بودجه هماهنگی لازم را با حوزه اقتصادی استانداری داشته باشد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.