بارش برف وباران کردستان را فراگرفت

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی کردستان گفت: از اوایل صبح امروز چهار شنبه تا پنجشنبه هفته جاری، امواج بارشی بطور متناوب استان را فرا خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، علی پناهی معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی کردستان گفت:از اوایل صبح امروز چهار شنبه تا اواخر روز پنجشنبه هفته جاری، امواج بارشی بطور متناوب استان را فرا خواهد گرفت و سبب پوشش ابر، وزش باد، کاهش نسبی دما در طول روز و بارش باران و در ارتفاعات و گردنه بارش برف و باران می‌گردد.

او افزود: تمرکز بارش‌ها بیشتر در بخش‌های  غربی (بانه و مریوان و سرشیو مریوان) و بخش‌های جنوبی و جنوب شرقی استان (کامیاران - سنندج - دهگلان - قروه و با شدت کمتر حدفاصل قروه تا بیجار) که پیش بینی می‌گردد. 

 پناهی بیان کرد: فعالیت این سامانه‌ی بارشی بیشتر به شکل  بارش برف و باران، وزش باد و در ارتفاعات و گردنه‌ها کولاک برف و مه خواهد بود.

او با اشاره به اینکه میانگین بارش در این بازه زمانی درمحدوده ۵ تا ۲۰ میلی متر خواهد بود،گفت:این سامانه بارشی موجب لغزندگی جاده ها، کاهش دید به علت مه و کولاک در جاده‌ها و گردنه ها. امکان رخداد بهمن در ارتفاعات و نواحی برفگیر استان  می شود.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی کردستان گفت: توصیه می شود مردم از تردد غیر ضروری در جاده‌های کوهستانی و نقاط برفگیرو مرتفع استان پرهیز کنند ودر صورت تردد  تجهیزات زمستانه به همراه داشته باشند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.