شکوری: سازمان بازرسی درباره حضور بازنشستگان نامه ای به ما نداده است/ انتخابات را طبق اساسنامه فدراسیون فوتبال برگزار می کنیم

سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال گفت: سازمان بازرسی تاکنون نامه‌ای درباره ممنوع بودن حضور بازنشستگان در انتخابات فدراسیون فوتبال به ما ارسال نکرده است.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، ابراهیم شکوری، سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال درباره اینکه آیا زمان قطعی برگزاری انتخابات این فدراسیون همچنان همان ۲۵ اسفند است، بیان کرد: با توجه به برنامه ریزی‌ای که از قبل داشتیم و از طرفی صلاحی که برای فوتبال ایران در نظر گرفته ایم، تصمیم مان این شد انتخابات زودتر از ۱۸ اردیبهشت برگزار شود تا افرادی که انتخاب می‌شوند بتوانند برنامه‌های خود را برای آینده اجرایی کنند. به همین دلیل انتخابات را در همان تاریخ ۲۵ اسفند برگزار می‌کنیم.

ایراد‌های اساسنامه فدراسیون در آینده از سوی مجمع اصلاح شود

او درباره اینکه چه نفراتی تاکنون برای ریاست فدراسیون فوتبال موفق به کسب حدنصاب ۱۰ امضاء شده اند گفت: بحث انتخابات فدراسیون فوتبال طبق اساسنامه مان برگزار می‌شود. این اساسنامه را هم من ننوشته ام و دوستانی که در گذشته در فدراسیون بوده اند زحمت این کار را کشیده اند. ما در حوزه دبیرکلی تنها اساسنامه فدراسیون را اجرایی می‌کنیم. اگر هم مشکلی وجود دارد درباره نقد دوستان به اساسنامه است که این انتقاد‌ها هم باید در آینده از سوی اعضای مجمع اصلاح شود.

به صورت رسمی می‌گویم ۶ نفر توانست اند برای ریاست ۱۰ تاییدیه جمع کنند

سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال گفت: ۹ نفر برای پست ریاست ثبت نام کرده بودند که با توجه به ۷۵ نفره بودن مجمع فدراسیون فوتبال طبیعی است که در بحث دریافت ۱۰ تاییدیه از سوی اعضای مجمع ۲ نفر باید کنار می‌فتند. اگر ما برای هر نفر ۱۰ رای درنظر بگیریم، بی شک نمی‌توانستیم ۷ نامزد بیشتر داشته باشیم. با توجه به شرایطی که وجود داشت ۶ کاندیدا توانستند این کار را انجام بدهند. سه نفر از آن ۹ نفر یعنی رضا جلالی، محمدررضا کلایی و امیر مسعود هراتیان نتوانستند ۱۰ رای جمع کنند و به همین دلیل آن‌ها کنار رفتند. ما اکنون در مرحله بررسی صلاحیت‌ها از سوی کمیته ۳ نفره هستیم.

تا شنبه هفته آینده فهرست نهایی نفرات تایید صلاحیت شده را اعلام می‌کنیم

او ادامه داد: مدارکی که در اساسنامه به صراحت روی آن اشاره شده سابقه ۱۰ ساله مدیریتی، داشتن حداقل مدرک کارشناسی لیسانس یا معادل آن، شرایط سنی ۳۵ تا ۶۵ سال و مسائلی از این دست است. در ۳ روز اخیر این مدارک را بررسی کرده ایم و انشالله تا شنبه هفته آتی (۳ اسفند) فهرست نفراتی که تایید صلاحیت شده اند اعلام می‌شود.


بیشتر بخوانید: آخرین اخبار از نفرات تائید صلاحیت نشده انتخابات فدراسیون فوتبال/ ۴ مدیر شاخص از گود رقابت کنار می‌روند


سازمان بازرسی تاکنون درباره ممنوع بودن حضور بازنشستگان نامه‌ای به ما نداده است

شکوری درباره الزام سازمان بازرسی روی ممنوع بودن حضور بازنشستگان در انتخابات ریاست و نواب رئیس گفت: کمیته ۳ نفره‌ای که صلاحیت‌ها را بررسی می‌کند، طبق اساسنامه این کار را انجام می‌دهد و در اساسنامه به صراحت ذکر شده است که سن نفرات باید بین ۳۵ تا ۶۵ سال باشد. برهمین اساس در حال بررسی صلاحیت‌ها هستیم و تاکنون مورد دیگری برای ما ارسال نشده است. اگر هم بحثی درباره بازنشستگان به فدراسیون فوتبال ارسال شده باشد به دفتر ما (حوزه دبیرکلی) ارجاع نشده است. سعی می‌کنیم تمام موارد اساسنامه را با رعایت انصاف و عدالت بررسی کنیم تا نامزد‌هایی که می‌توانند برای انتخابات فعالیت کنند، اعلام کنیم.

بحث اجرای قوانین کشوری از سوی نهاد‌های ذی ربط صورت می‌گیرد

او درباره اینکه به نظر می‌رسد جانبازان جنگ تحمیلی با وجود بازنشستگی مشکلی برای حضور در انتخابات ندارند، گفت: این موضوع را بهتر است از سازمان بازرسی سوال کنید چراکه من تنها طبق اساسنامه انتخابات را برگزار می‌کنم و چنین مسائلی درباره بازنشستگی تاکنون به ما ابلاغ نشده است. بحث قوانین کشوری را مسئولان نهاد‌های ذی ربط و بالاتر از فدراسیون رسیدگی می‌کنند. تاکنون خدا به ما کمک کرده تا بدون حاشیه و مشکل فرآیند را جلو ببریم و امیدواریم تا ۲۵ اسفند همین روند ادامه داشته باشد تا انتخابات خوبی برگزار کنیم.

ملاک شرایط سنی برای زمان ثبت نام نامزد‌ها است نه دوران فعالیت

او درباره اینکه آیا بین نامزد‌های فعلی فردی وجود دارد که در صورت انتخاب به عنوان رئیس فدراسیون پس از یک تا ۲ سال به سن بازنشستگی برسد، اظهار داشت: نه تنها در میان این ۶ نفر بلکه در بحث کارشناس هیئت رئیسه هم برخی افراد چنین حالتی دارند. البته در اساسنامه به صراحت ذکر شده زمانیکه افراد برای انتخابات ثبت نام می‌کنند باید حداقل ۳۵ سال و حداکثر ۶۵ سال داشته باشند. سن افراد در زمان ثبت نام ملاک است.

باید فردی با برنامه و با رزومه سکاندار فدراسیون فوتبال شود

سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال تصریح کرد: از رسانه ها، مردم و خانواده بزرگ فوتبال درخواست می‌کنم کمک کنند بتوانیم انتخابات خوبی برگزار کنیم چراکه آینده فوتبال ما به این بستگی دارد چه فردی با چه رزومه و برنامه‌ای سکاندار فدراسیون شود. امیدوارم فرد منتخب بتواند فوتبال ما را به جایگاه مناسبی برساند و بتوانیم به جام جهانی و جام ملت‌های آسیا صعود کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار