ساخت رباتی برای مبتلایان به فلج پا توسط یک شرکت دانش بنیان‌

یک شرکت دانش بنیان با بکارگیری متخصصان داخلی توانست به دانش طراحی و تولید ربات اسکلتی دست پیدا کند.

به گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، آسیب نخاعی لازم نیست کامل باشد تا منجر به فلجی شود. حتی اگر برخی از اعصاب سالم باقی مانده باشند، باز هم پیام‌های مغز به مقصد نمی‌رسند. این آسیب به افراد باعث می‌شود که در راه رفتن دچار مشکل شوند. در کنار پیشگیری و درمان این بیماری، توان‌بخشی اهمیت بسیاری زیادی پیدا می‌کند. عده‌ای از بیماران بعد از آن که بهبود پیدا می‌کنند به حمایت‌های توابنخشی نیازمند هستند تا بتوانند به زندگی عادی خود بازگردند.

هم‌اکنون یک شرکت دانش بنیان داخلی به فناوری ساخت ربانی دست یافته است که می‌تواند مشکل راه رفتن این افراد را حل کند.

این شرکت داخلی با بکارگیری متخصصان رشته‌های برق، الکترونیک و گرایش‌های مختلف مکانیک توانسته است به دانش طراحی و تولید ربات اسکلتی دست پیدا کند و ایران را در گروه کشور‌های دارنده این فناوری پیشرفته قرار دهد.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان درباره ربات اسکلتی گفت: این محصول برای افرادی که دچار فلج پا هستند طراحی شده است. این ربات به فرد در راه رفتن و همچنین نشست و برخاست کمک می‌کند و می‌تواند جایگزین ویلچر شود.


بیشتر بخوانید: دانش‌بنیان‌ها به قرقیزستان می‌روند


این ربات امکان ایستادن، نشستن و راه رفتن را فراهم می‌کند

وی به ویژگی‌های این محصول اشاره کرد و توضیح داد: این ربات امکان ایستادن، نشستن و راه رفتن را فراهم می‌کند و به آنان آزادی عمل بیشتری در زندگی می‌دهد. همچنین استفاده از این ربات باعث تحرک بیشتر در نتیجه موجب تنظیم فشار خون می‌شود و همچنین باعث جلوگیری از مشکلات گوارشی و کلیوی، زخم بستر، بهبود تنفس و نیز جلوگیری از تضعیف ماهیچه‌های بدن می‌شود.

این فعال فناور گفت: ربات اسکلتی در ۲ نسخه درمانگاهی و نسخه شخصی قابل ارائه است. در نسخه درمانگاهی این محصول به همراه حامل نگهدارنده کاربر و نرم‌افزار ویژه کنترل ربات ارائه می‌شود که کاربر زیر نظر پزشک از دستگاه استفاده می‌کند.

در نسخه دوم، ربات به همراه عصا و دیگر تجهیزات جانبی مثل باتری و کامپیوتر کنترل‌کننده داخلی قابل ارائه است و فرد استفاده کننده می‌تواند از آن در خانه یا مکان‌های دیگر استفاده کند.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان درباره مشخصات فنی این ربات توضیح داد: وزن این ربات ۲۹ کیلوگرم و دارای ۴ مفصل فعال و ۲ مفصل غیرفعال است.

وی افزود: باتری‌های لیتیم یون این ربات قابل شارژ هستند و حداکثر وزن مجاز بیمار برای استفاده از این ربات ۹۰ کیلوگرم است.

این فعال فناور گفت: افراد با حداقل قد ۱۵۵ سانتی متر و حداکثر ۱۹۰ سانتی متر می‌توانند از این ربات استفاده کنند.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان درباره اختلاف قیمت محصول تولیدشده این شرکت و نمونه مشابه خارجی آن گفت: قیمت ربات خارجی حداقل ۸۰ هزار دلار و قیمت ربات این شرکت حدود ۳۰ هزار دلار است.

انتهای پیام/

ساخت ربات اسکلتی ۳۰ هزار دلاری توسط یک شرکت داخلی

برچسب ها: دانش بنیان ، فلج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سمانه
۲۱:۴۷ ۲۱ آذر ۱۳۹۹
سلام چرا عکس ربات نزاشتین
Iran (Islamic Republic of)
الناز بهاری
۲۰:۴۵ ۰۵ مهر ۱۳۹۹
با سلام. ما هم پی پای رباتی هستیم چه جوری میشه، با شما ارتباط برقرار کرد.
آخرین اخبار