نماینده وزارت امور خارجه مطرح کرد؛

تحقق رونق تولید با تکیه بر استارت آپ‌ها

سجادی گفت: یکی از بخش‌هایی که ایران می‌تواند بدون صنعت نفت و درآمد‌های نفتی در رونق تولید موفق باشد، استارت آپ‌ها هستند.

به گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، نشست صندوق نوآوری و شکوفایی با سفرا و رایزنان اقتصادی خارجی مقیم تهران امروز (سه شنبه،  ۲۹ بهمن) در محل صندوق نوآوری و شکوفایی  برگزار شد. 

در این نشست سجادی، مدیرکل دفتر دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه با بیان اینکه یکی از موضوعاتی که باید به آن پرداخته شود بحث تولیدات دانش بنیان است اظهار کرد: همانطور که در ابتدای نشست به بحث تلاش ها، تولیدات و دستاورد‌های دانشمندان ایرانی در عرصه علم و فناوری اشاره شد،  ما باید به عنوان وزارت امور خارجه ایران از سفرا و دیپلمات‌های حاضر در این گردهمایی بخواهیم که ارتباط مستمر خود را با وزارت امور خارجه داشته باشند، مسئله‌ای که می‌تواند گام‌های موثری در ارتباط این مجموعه با بخش‌های مختلف در سایر کشور‌های داشته باشد.

سجادی افزود: یکی از ظرفیت‌هایی که ما می‌توانیم در کشور‌های همسایه به دنبال آن باشیم این است که از کشور‌های همسایه بخواهیم که در این زمینه مطالعه بیشتری داشته باشند و امکانات، تولیدات و دستاورد‌های مجموعه را بیشتر بشناسند همچنین ارتباط با مجموعه را در دستور کار خود و کارکنان در حوزه و رایزنان بازرگانی و علمی قرار دهند تا ما بتوانیم گام‌های موثری را برای همکاری‌های علمی و فناوری بین جمهوری اسلامی ایران و کشور‌های همسایه برداریم.

ایران توانایی انتقال تجربه با کشور‌های دیگر را دارد

مدیرکل دفتر دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه تاکید کرد: ما می‌توانیم در ارتباط با مشارکت و همکاری با کشور‌های دیگر، انتقال تجربه داشته و همچنین از تجربیات آن‌ها بهره ببریم.

نماینده وزارت خارجه ضمن تاکید بر انتظار ایران برای معرفی خود در حوزه‌های فناوری و دانش بنیان تصریح کرد: یکی از بخش‌هایی که ایران می‌تواند بدون صنعت نفت و درآمد‌های نفتی در رونق تولید موفق باشد، استارت آپ‌ ها هستند؛ استارت آپ‌هایی که توانسته‌اند در ایران قد علم کنند و خود را در مقابل سایر استارت آپ‌های دنیا معرفی کنند؛ بنابراین ما در وزارت امور خارجه انتظار داریم دیپلمات‌های مقیم و سفرای حاضر ارتباط خود را با ایران بیش از پیش گسترش دهند تا ما بتوانیم راه را برای سفر‌های مجموعه‌های مختلف با تولیدات دانش بنیان و عزیزانی که در این عرصه برای ملت و کشورمان قدم برمی‌دارند، هموار کنیم.

او ادامه داد: تداوم همکاری‌ها به ما این فرصت را می‌دهد تا بتوانیم با جلساتی که در کشور‌های مختلف برگزار می‌کنیم دانش تولید این حوزه را چه در داخل کشور و چه در بیرون از مرز‌ها به صورت مشترک پیش ببریم.

نماینده وزارت امور خارجه تاکید کرد: در وزارت امور خارجه به طور مستمر با این مجموعه در ارتباط هستیم و توانسته ایم سفرای جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور را نسبت به این گونه فعالیت‌ها مطلع کنیم. این عزیزان می‌توانند راهگشای ارتباط مستمر و مشترک با شما و دیپلمات‌های همان کشور‌ها و جمهوری اسلامی ایران باشند تا بتوانیم به طور مشترک گام برداریم و راه را برای آینده هموار کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار