ممنوعیت انتقال بیماران مشکوک به کرونا با آمبولانس خصوصی

رئیس سازمان اورژانس انتقال بیماران مشکوک به کرونا به وسیله آمبولانس‌های خصوصی را ممنوع اعلام کرد.

اورانسبه گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، پیرحسین کولیوند رئیس سازمان اورژانس کشور روز پنجشنبه در نامه‌ای خطاب به روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی، انتقال بیماران مشکوک به کرونا به وسیله آمبولانس‌های خصوصی را ممنوع اعلام کرد.

کولیوند در این نامه خطاب به روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور نوشت: با عنایت به بروز بیماری کرونا ویروس ۲۰۱۹، به آمبولانس‌های خصوصی تحت پوشش دانشگاه ابلاغ شود هرگونه انتقال بیماران مشکوک به این بیماری (شامل بیماران دارای علائم تنفسی) بدون هماهنگی با سازمان اورژانس کشور ممنوع است.

وی در این نامه بر ممنوعیت انتقال بیماران بین شهر‌ها نیز تاکید کرد و نوشت: طبق دستورالعمل‌های ابلاغی، این بیماران توسط تیم‌های ویژه عملیاتی منتقل شوند و معاونان درمان نسبت به نظارت بر حسن انجام کار اقدام کرده و هرگونه تخلف را به اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی جهت پیگیری گزارش کنند. با هرگونه تخلف آمبولانس‌های خصوصی برخورد جدی خواهد شد.

کیانوش جهانپور، رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت صحت این نامه صادره از طرف سازمان اورژانس کشور را تایید کرد.

گفتنی است؛  شب گذشته ویدیویی مبنی بر انتقال یک بیمار مشکوک به کرونا توسط یک آمبولانس خصوصی در فضای مجازی منتشر شده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار