یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان کردستان

فرایند اخذ رأی یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی همزمان با سراسر کشور در استان کردستان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، همزمان با باز شدن درب شعبه‌های اخذ رأی در سراسر کشور، مردم ولایت‌مدار شهرستان‌های استان کردستان با حضور در این مراکز برای تعیین سرنوشت خود حضور یافتند تا آرای خود را به صندوق‌های اخذ رأی بیاندازند.

آغاز یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان کردستان

یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر واجدین شرایط رأی دادن در استان کردستان در حالی پای صندوق‌های رأی حاضر می‌شوند که باید از بین ۹۶ کاندیدای انتخاباتی که شامل ۸۷ مرد و هشت زن هستند ۶ نفر را راهی بهارستان کنند.

در همین راستا یک هزار و ۲۳۴ شعبه اخذ رای برای جمع آوری آرای مردم این استان در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی پیش بینی شده که ۵۲۹ شعبه آن شهری، ۷۰۵ مورد از این تعداد شعبه روستایی و از مجموع کل شعب اخذ رای، ۶۳۲ شعبه ثابت و ۶۰۲ شعبه هم سیار است.

آغاز یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان کردستان

استان کردستان دارای پنج حوزه انتخابیه و ۶ نماینده در مجلس شورای اسلامی است، (حوزه انتخابیه سنندج شامل شهرستان‌های سنندج، کامیاران و دیواندره ۲ نماینده، حوزه انتخابیه بیجار یک نماینده، حوزه انتخابیه قروه شامل شهرستان‌های قروه و دهگلان یک نماینده، حوزه انتخابیه سقز شامل شهرستان‌های سقز و بانه یک نماینده و حوزه انتخابیه مریوان شامل شهرستان‌های مرویان و سروآباد یک نماینده) است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.