رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی خبر داد؛

تولید محتوای آموزشی برای دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل

زینی‌وند با اشاره به برنامه‌های درنظر گرفته شده برای پوشش تحصیلی دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل از تولید محتوای آموزشی برای ۶ استان پایلوت خبر داد.

بازمانده از تحصیلبه گزارش حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، مجتبی زینی‌وند  رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی با اشاره به اینکه این سازمان از شهریور ماه به طور جدی موضوع آموزش دانش آموزان بازمانده از تحصیل در مناطق محروم را پیگیری کرده است، بیان کرد:  در قدم نخست ۶ منطقه از سیستان و بلوچستان را در دستور کار قرار داده است و تحت عنوان طرحی به نام «آشتی با آموزش»  مناطق چابهار، لاشار، نیک شهر، قصرقند، کنارک و دشتیاری  تحت پوشش قرار گرفته‌اند.

او گفت: اکنون ۱۶ کلاس در این مناطق فعال هستند و ذیل آن‌ها ۵۴ کلاس اقماری نیز در روستا‌ها تعریف شده و آماده بهره برداری است؛ اپلیکیشنی با استاندارد لازم و محتوای آموزشی غنی طراحی شده و در این کلاس‌ها در اختیار دانش آموزان بازمانده از تحصیل قرار گرفته است.

زینی‌وند ادامه داد: با کمک معلمان خبره  تاکنون ۳ هزار و ۱۴۰ ساعت محتوای آموزشی مربوط به پایه‌های ششم تا دوازدهم تهیه شده و در گروه علوم انسانی نیز درحال تولید محتوای بیشتری هستیم.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی در ادامه توضیح داد: مدل آموزشی ما در کلاس‌ها ترجیحا گروهی است، اما در مکان‌هایی که فقط یک، دو  یا سه دانش آموز باز مانده از تحصیل داشته باشیم وارد مدل انفرادی آموزش می‌شویم.

زینی وند با اشاره به اینکه در مدل آموزش گروهی یک نفر مشاور آموزش دیده داریم که به عنوان کارشناس مقیم و از طریق مدرسه آموزش از راه دور استخدام شده است،‌ تصریح کرد: وسیله کار اولیه در این آموزش‌ها تلویزیون ۵۵ اینچ است همچنین ابزار آموزشی دیگر آن شامل بسته‌های آموزشی با محتوای درسی،‌مودم و لپ تاپ بوده که در اختیار کارشناس مقیم قرار گرفته است.

او اضافه کرد:‌ در مدل انفرادی، دانش‌آموز از طریق مشاور به کلاس‌های گروهی وصل می‌شود؛ فضای آموزشی هم می‌تواند هرجای مناسبی همچون مسجد، پایگاه‌های بسیج، خانه فردی معتمد روستا مانند دهیار  یا شورای محله باشد.

سرانه دانش‌آموزی کلاس‌های آموزشی 

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی اظهار کرد:  میانگین کلاس‌های گروهی ۱۷ دانش آموز بوده و می‌تواند بیشتر از این جمعیت دانش آموزی را پوشش دهد همچنین مواردی مانند هزینه ایاب و ذهاب و هزینه اینترنت نیز از برآورد‌های طرح است.

زینی وند  با اشاره به اینکه طرح آموزش الکترونیکی، گامی متفاوت در راستای عدالت آموزشی است،‌گفت:  در این طرح دبیری متخصص در تهران به شکل آفلاین و آنلاین محتوای درسی را ارائه می‌دهد و دانش آموزان در روستا‌های دور مانند سیستان و بلوچستان در راستای عدالت آموزشی از آن استفاده می‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار