هشدار مدیرعامل آب منطقه‌ای لرستان ؛

افزایش دبی رودخانه‌های خرم‌آباد و پلدختر با ورود سامانه بارشی

مدیرعامل آب منطقه‌ای لرستان گفت: بر اساس پیش بینی‌ها دبی رودخانه خرم‌آباد در روز سه شنبه به ۲۵۰ متر مکعب در ثانیه می‌رسد، همچنین این میزان دبی در پلدختر به ۲ هزار و ۳۰۰ متر مکعب در ثانیه خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، رضا میرزایی مدیرعامل آب  منطقه‌ای لرستان اظهار داشت: طی روز‌های اخیر میزان دبی رودخانه‌های استان را اندازه گیری کرده‌ایم و از آمادگی لازم برای مقابله با سیل برخورداریم.

او با بیان اینکه بر اساس پیش بینی‌ها دبی رودخانه خرم‌آباد در روز سه شنبه به ۲۵۰ متر مکعب در ثانیه می‌رسد، افزود: این میزان دبی در پلدختر به ۲ هزار و ۳۰۰ متر مکعب در ثانیه خواهد رسید.

مدیرعامل آب  منطقه‌ای لرستان بیان کرد: میران دبی رودخانه‌ها در روز چهارشنبه در منطقه علوی به ۳۴۰ متر مکعب در ثانیه و در پلدختر به چهار هزار متر مکعب خواهد رسید.

میرزایی با بیان اینکه رودخانه کشکان ظرفیت عبور دو هزار متر مکعب بر ثانیه را دارد، تصریح کرد: این میزان به علت کامل نشدن دیواره‌های حفاظتی رودخانه کشکان است.

او افزود: بایستی تجهیزاتی که در بستر رودخانه قرار داشته، جمع آوری کنیم و شرایط را برای عبور بیشترین مقداردبی رودخانه فراهم کنیم.

لازم به ذکر است که رودخانه کشان در سیل فروردین ماه سه هزار و ۵۰۰ مترمکعب آب بر ثانیه را عبور داد.

اما به علت تعلل دستگاه‌های اجرایی استان در ساخت دیواره ساحلی این میزان در حال حاضر به دو هزار متر مکعب بر ثانیه رسیده است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.