زلزله ۵.۷ ریشتری در آذربایجان غربی/ آخرین آمار مصدومان زمین لرزه

سخنگوی اورژانس کشور گفت: زمین لرزه ۵.۷ ریشتری ساعت ۰۹:۲۲ خوی- بخش قطور را لرزاند و این زلزله ۳۶ مصدوم بر جای گذاشت.

مجتبی خالدی سخنگوی اورژانس کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به زلزله در استان اظهار کرد: زمین لرزه ۵.۷ ریشتری ساعت ۰۹:۲۲ خوی- بخش قطور را لرزاند. پس از این زمین لرزه تاکنون ۱۰ مورد پس لرزه رخ داده است.

سخنگوی اورژانس کشور گفت: ۳۲ منطقه تا شعاع ۱۵ کیلومتری از مرکز زمین لرزه تحت تاثیر قرار گرفتند ۱۵ هزار و ۷۹۰ نفر در این مناطق ساکن هستند، زلزله منازل مسکونی در روستا‌های گوگرد و حصار را تخریب کرده است، ۲۵ روستا بین ۲۰ تا ۹۰ درصد تخریب داشته‌اند.

خالدی بیان کرد: ۴ تیم ارزیاب به منطقه اعزام شدند و روستا‌های گوگرد و حصار خسارت مالی داشته اند، اما تاکنون از تلفات جانی گزارشی نشده است.


بیشتر بخوانید: زلزله ۴.۵ ریشتری «قطور» مصدوم نداشت


او ادامه داد: ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس و ۴ دستگاه آمبولانس از ارومیه و ۲ دستگاه آمبولانس از کردستان به مناطق زلزله زده اعزام شدند.

خالدی گفت: با توجه به ارزیابی‌های انجام شده این زمین‌لرزه تا کنون ۳۶ مصدوم بر جای گذاشته است که ۱۲ نفر آنها به مراکز درمانی منتقل شدند و ۲۴ تن نیز به صورت سرپایی در محل درمان شدند.

سخنگوی اورژانس کشور گفت: شهرهای ارومیه در آمادگی و آماده باش ۱۰۰ درصدی، تبریز در آماده باش ۷۰ درصدی و سنندج در آماده باش ۵۰ درصدی قرار دارند و رسیدگی به تمام مناطق زلزله زده در حال انجام است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
نصیبه
۱۴:۱۹ ۰۴ اسفند ۱۳۹۸
ان شالله تلفات نداشته باشه. دعا می کنم خداوند به همه ما کمک کنه از این آزمایشات سربلند بیرون بیایم. هرکمکی از دستمون بربیاد انجام می دهیم.
آخرین اخبار