تأسیس مدرسه ای با سبک و سیاق اسلامی

معاون مدرسه رویش‌های انقلاب در شهرستان بیرجند گفت:مدرسه‌ی رویش‌های انقلاب  با رویکرد تربیت اسلامی در مقطع ابتدایی دوره‌ی اول دختران، راه اندازی شده است.

حیدرپور معاون مدرسه رویش های انقلاب در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،گفت: نقش مدرسه در شکل گیری شخصیت و هویت دانش آموزان به اندازه ای است که از آن به عنوان «خانه ی دوم» یاد می شود.

او افزود: هر چه فضای آموزشی و عملکرد کادر مدرسه بیشتر بر آموزه های اسلام منطبق باشد، مدرسه بهتر می تواند رسالت خود را به انجام برساند.

حیدر پور با اشاره به اینکه مدارس استان در یک سطح هستند و مدرسه خاص با رویکرد خاص وجود ندارد اظهارکرد : یکسری مدارس با عنوان مدارس اسلامی وجود دارد ولی بحث تربیت اسلامی در فوق برنامه های آن ها دیده نمی شود و بیشتر جنبه آموزشی دارند.

او با بیان  اینکه مدرسه ی رویش های انقلاب  با رویکرد تربیت اسلامی در مقطع ابتدایی دوره ی اول دختران ، راه اندازی شده ادامه داد:  این مدرسه سه کلاس در سه پایه اول و دوم و سوم داریم که پایه اول 8 دانش آموز، پایه دوم 7 دانش آموز و پایه سوم 9 دانش آموز دارد.

معاون مدرسه رویش های انقلاب بیان کرد:  تفاوت این مدرسه با سایر مدارس استان این است که علاوه بر محتوای مصوب آموزش و پرورش ،جهت رسیدن به اهداف تربیتی و آموزشی خود، محتواهایی را در قالب شش 6 فوق برنامه شامل تفکر، مهارت های زندگی، بازی و ورزش، بازی و ریاضی و آزمایشات علمی،  نور وکارگاه قصه گویی و داستان نویسی برگزار کند.

او اظهار کرد:  در زنگ تفکر به آموزش شیوه های تفکر صحیح و هدفمند به کودکان، تقویت تفکر تحلیلی  و انتقادی در دانش آموزان و عبور از سطحی نگری پرداخته می شود.

معاون مدرسه رویش های انقلاب عنوان کرد: در زنگ مهارت های زندگی به آموزش مهارتهای زندگی اجتماعی و ارتباطی به دانش آموز، آموزش مهارتهای مختلف دستی و آشپزی متناسب با سن دانش آموز و تغذیه سالم دانش آموز و آموزش اصول تغذیه سالم توجه می شود.

او تصریح کرد: هدف از زنگ بازی و ورزش هدفمند سازی فعالیت و نشاط کودک و صرف انرژی او در مسیر صحیح، استفاده از ظرفیت بازی برای رسیدن به اهدف  تربیتی  و تأکید بر بازی های گروهی به منظور تقویت روحیه تعاون و همکاری در دانش آموزان است.

حیدرپور عنوان کرد: ما در فوق برنامه بازی و ریاضی به تقویت بعد علمی دانش آموزان و جذاب سازی و کاربردی کردن مطالب علمی آموزشی برای دانش آموزان می پردازیم.

معاون مدرسه رویش های انقلاب عنوان کرد: هدف از فوق برنامه نور فراهم کردن زمینه آشنایی و شناخت درست  دانش آموز از جایگاه خود در جهان، شناخت توصیفی دانش آموز با خدا،  ایجاد محبت با خالق با تاکید بر معرفی نعمت های خدا و آموزش درست اصول اولیه  دینی و عقیدتی برای دانش آموز است.

او ادامه داد: درکارگاه قصه گویی و داستان نویسی به  استفاده از ظرفیت قصه گویی به منظور آشنایی و  تعمیق اندیشه های درست در دانش آموز و تقویت مهارت نوشتن و داستان نویسی در دانش آموز توجه می شود.

انتهای پیام / ط ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.