در سال جاری؛

شمار چاه‌های نفت و گاز حفر شده در دریا و خشکی به ۱۰۰ حلقه رسید

معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در عملیات حفاری گفت: شمار چاه‌های نفت و گاز حفر شده در سال جاری با کاربست ناوگان حفاری این شرکت در مناطق خشکی و دریایی کشور به ۱۰۰ حلقه رسید.

حمید رضا خوش آیند معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در عملیات حفاری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: شمار چاه‌های نفت و گاز حفر شده در سال جاری با کاربست ناوگان حفاری این شرکت در مناطق خشکی و دریایی کشور به ۱۰۰ حلقه رسید.

او افزود: از این تعداد چاه ۳۵ حلقه توسعه‌ای توصیفی، دو حلقه اکتشافی و ۶۳ حلقه تعمیری بوده است.

خوش آیند اظهار کرد: از مجموع چاه‌های تکمیلی در یازده ماه امسال ۷۲ حلقه در گستره عملیاتی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، ۱۵ حلقه در شرکت نفت فلات قاره، دو حلقه شرکت نفت مناطق مرکزی، ۹ حلقه در شرکت مهندسی و توسعه نفت و در قالب پروژه‌ای و دو حلقه درپروژه‌های مربوط به مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران حفاری و در اختیار کارفرما‌ها قرار گرفت.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه ناوگان حفاری این شرکت متشکل از بیش از ۷۰ دکل حفاری خشکی و دریایی است، ادامه داد: به تازگی دکل‌های ۳۱، ۴۰ و ۶۹ فتح که آماده بکار بودند با تعریف برنامه کاری در مدار عملیات قرار گرفتند و برنامه ریزی برای بکارگیری چند دکل دیگر در پروژه‌های جدید در دست اقدام است.

معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در عملیات حفاری بیان داشت: کارکنان سختکوش این شرکت در ۱۱ ماه گذشته در نتیجه تلاش شبانه روزی و تعامل با کارفرما‌ها حفاری ۹ حلقه چاه نفت و گاز را به مدت ۸۹ روز زودتر از برنامه پیش بینی شده به اتمام رسانده و به شرکت‌های متقاضی تحویل دادند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.