انعقاد بیش از ۵ هزار سند اجاره موقوفات در مازندران

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: سند اجاره ۵ هزار و ۷۴۵ رقبه موقوفات امسال در مازندران تنظیم اولیه و تمدید شده است.

حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری‌جناسمی مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، با بیان انعقاد بیش از ۵ هزار سند اجاره موقوفات در استان ، گفت: از مجموع ۵ هزار و ۷۴۵ رقبه تنظیم و تمدید سند اجارات، تعداد ۴ هزار و ۲۷۰ سند مربوط به اجاره اولیه و تعداد ۱۴ هزار و ۷۵ آن مربوط به تمدید اسناد اجاره است.

او افزود: افراد و خانواده‌هایی که در املاک موقوفه زندگی می‌کنند و بر وقف بودن آن اطلاع دارند از نظر شرعی و قانونی باید حق و حقوق وقف را پرداخت کنند.

حجت‌الاسلام حیدری‌جناسمی با بیان اینکه انعقاد قرارداد اجاره با مستاجران موقوفات موجب احیای وقف و نیت واقف می‌شود، گفت: کسانی که حق و حقوق موقوفات را پرداخت کنند در ثواب آن شریک خواهند شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه اوقاف غیر از نیت واقف نمی‌تواند عواید موقوفات را هزینه کند، افزود: تمامی درآمد موقوفات بر اساس نظر واقف در وقف‌نامه هزینه می‌شود که برگزاری مراسم‌های مختلف در طول سال و کمک به اقشار مختلف جامعه از نمونه‌های بارز آن است.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار