لغو برنامه‌های تجمعی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد برای پیشگیری از کرونا

مدیر ستادهماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد فارس گفت: برنامه‌های تجمعی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد برای سلامت اعضا و پیشگیری از کرونا لغو می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حجت الاسلام حسین امیدی، مدیر ستادهماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد فارس امروز ۵ اسفندماه در جلسه هماهنگی برنامه‌های کانون‌های مساجد، اظهار کرد: مساجد به عنوان محل عبادت و مامن آرامش برای افراد جامعه همیشه در هر برهه از زمان نقش خود را ایفا کرده و با توجه به حضور اقشار مختلف مردم در برنامه‌های مسجد و به ویژه عضویت کودکان، نوجوانان و جوانان در کانون‌های مساجد توجه به سلامت آنان در این مقطع زمانی با اهمیت‌ترین موضوع مدنظر است.

او با تاکید بر لزوم توجه به همکاری کانون‌های مساجد استان با نهاد‌های ذیربط در پیشگیری از شیوع همگانی ویروس کرونا، گفت: برنامه‌های استانی کانون‌های مساجد به منظور توجه به مصوبه کمیته تخصصی کارگروه سلامت استان، جلوگیری از شیوع این بیماری واگیر و همچنین اهمیت سلامت اعضای کانون‌ها برنامه‌هایی نظیر همایش ها، نشست ها، دوره‌های آموزشی، اردو‌ها و سایر برنامه‌های فرهنگی، مذهبی و زیارتی لغو و از ظرفیت مساجد برای آموزش نکات بهداشتی به عموم مردم استفاده می‌شود.

حجت الاسلام حسین امیدی با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در کانون‌های مساجد استان فارس، گفت: در راستای ترویج سلامت و توجه به سلامت همگانی می‌توان به هنگام اقامه نماز‌های جماعت، نکات آموزشی بهداشت سلامت را نیز با استناد از آیات و روایات آموزش داد و از این طریق به سلامت روانی عامه مردم نیز کمک کرد.

او تصریح کرد: هرگونه اطلاع رسانی برنامه‌های اجرایی و آغاز برنامه‌ها از طریق روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار