به زودی؛

ماسک و مواد ضدعفونی رایگان در خوزستان توزیع می‌شود

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز گفت: به‌زودی توزیع رایگان ماسک و مواد ضدعفونی در استان انجام می‌گیرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  فرهاد ابول‌نژادیان معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز گفت: استفاده از ماسک مانع ابتلا به ویروس کرونا نخواهد شد و مردم از هجوم برای خرید ماسک خودداری کنند و به‌زودی توزیع رایگان ماسک و مواد ضدعفونی در استان انجام می‌گیرد.

او با بیان اینکه با شیوع این ویروس در قم تمهیدات ویژه‌تری در دستور کار قرار گرفت افزود: تاکنون موردی از ابتلا به ویروس کرونا در خوزستان گزارش نشد و بیمارستان رازی با ۱۵۰ تخت خواب به‌عنوان بیمارستان معین در این خصوص اعلام‌شده است.

ابول نژادیان بیان داشت: بیمارستان‌های نفت، بقایی، ارتش، تأمین اجتماعی و دیگر بیمارستان‌ها آمادگی خود را برای همکاری اعلام کره‌اند و در سایر شهر‌های استان نیز یک بخش از بیمارستان برای پذیرش افراد مبتلابه بیماری‌های حاد تنفسی مشخص‌شده است و آموزش‌های لازم نیز به کادر درمان داده شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز ادامه داد: هیچ داروی خاص و ویژه‌ای برای مقابله با این ویروس در دنیا وجود ندارد برای مقابله با این ویروس استفاده از یکسری اقدامات درمانی استفاده می‌شود.

سید محمد علوی استاد دانشگاه نیز گفت: استفاده از ماسک نمی‌تواند مانع جلوگیری از ابتلا به این ویروس باشد چراکه این ویروس مقاومت بالایی دارد و تا ۹ روز خارج از بدن زنده خواهد ماند از طرفی امکان مبتلا شدن از طریق مواد خوراکی نیز وجود دارد. مردم از هجوم بردن به سمت داروخانه‌ها برای خرید ماسک خودداری کنند.

او تصریح کرد: ماسک تنها برای افراد با علائم سرماخوردگی، آبریزش بینی، سرفه، عطسه و تنفسی دارند می‌تواند مناسب باشد  و در درجه اول رعایت آداب سرفه و عطسه یعنی استفاده از دستمال‌کاغذی یا پشت آرنج و بعدازآن ماسک تنفسی توصیه می‌شود همچنین مردم می‌توانند در صورت وجود تخلف در هر داروخانه‌ای با شماره ۱۹۰ تماس بگیرند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.