سمپاشی هوایی و زمینی ۲۸۰ هکتار از اراضی فارس

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی فارس گفت: ۲۸۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی شهرستان‌های مهر و لامرد سمپاشی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حمید دبیری او با اشاره به هجوم دسته جات جدید ملخ در شهرستان‌های لامرد و مهر از روز جمعه دوم اسفند، گفت: تاکنون ۲۸۰ هکتار مبارزه انجام شده که ۳۰ هکتار آن توسط پهباد و مابقی به وسیله سمپاش‌های زمینی بوده است.

دبیری با بیان اینکه وضعیت فعلی حمله و در مقابل مبارزه با ملخ‌ها عادی است، گفت: با توجه به ردیابی‌های مستمر، با تلفات خوب دسته‌جات ملخ مواجه هستیم.

طبق گزارش‌های ارسالی، استان‌های بوشهر و هرمزگان وضعیت خوبی به لحاظ حمله ملخ‌ها ندارند و احتمال حرکت دسته‌جات ملخ این استان‌ها به سمت شهرستان‌های جنوبی فارس از جمله لارستان، خنج، گراش، ممسنی، رستم و کازرون وجود دارد.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با بیان اینکه ردیابی روزانه در حال انجام است، اما مناطق صعب‌العبوری در جنوب استان وجود دارد که امکان مبارزه با ملخ‌ها را سخت کرده است، عنوان کرد: تاکنون گزارشی مبنی بر بروز خسارت به کشاورزان شهرستان‌های در معرض حمله دسته‌جات ملخ گزارش نشده است.

دبیری بیان کرد: طبق پیش‌بینی‌های سازمان فائو با گرم شدن هوا حمله ملخ‌ها بیشتر خواهد شد، چرا که تراکم حمله ان‌ها از آفریقا تا شبه جزیره عربستان وجود دارد، لذا مجددا ریزش و مبارزه خواهیم داشت.

او خواستار حمایت و کمک کشاورزان در ردیابی و کنترل این موضوع شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار