مدیرعامل کمپانی دیزنی تغییر کرد

باب چاپک از افراد کهنه کار کمپانی دیزنی به جای باب ایگر ریاست این شرکت را بر عهده گرفت.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ورایتی، باب چاپک که سابقه ۲۷ سال کار برای کمپانی دیزنی به عنوان رئیس بخش پارک‌های این کمپانی را دارد، به عنوان مدیرعامل اجرایی دیزنی انتخاب و جایگزین باب ایگر شد. زمان انتشار این خبر و همچنین انتخاب چاپک برای خیلی از افراد در صنعت سرگرمی تعجب بر انگیز بود.

ایگر نیز تا پایان قرار دادش که تا ۳۱ دسامبر سال ۲۰۲۱ است، به عنوان رئیس هیئت مدیره دیزنی به کار خود ادامه می‌دهد. دیزنی گفت ایگر همچنان به رهبری خود در بخش‌های خلاقانه نیز ادامه خواهد داد.

ایگر در بیانیه‌ای گفت: با موفقیت‌های کمپانی دیزنی و ایجاد بخش‌هایی برای ارتباط مستقیم با مشتری‌ها و همچنین ادغام کمپانی فاکس قرن بیستم، معتقدم که این زمان خوبی برای انتقال مسئولیت به مدیرعامل جدید است. وی همچنین گفت: من به باب اعتماد دارم و مشتاقانه منتظر همکاری با او در ۲۲ ماه باقی مانده هستم.

چاپک نیز در این باره گفت: بسیار مفتخرم که نقش مدیر عامل این شرکت را برعهده گرفتم، شرکتی که واقعاً معتقدم بزرگترین کمپانی در جهان است و باید هدایت گروه با استعداد و خلاق این مجموعه را بر عهده بگیرم. او ادامه داد: باب ایگر دیزنی را به قابل تحسین و موفق‌ترین کمپانی سرگرمی ساز تبدیل کرده است. من نیز خوش شانس بودم که از بودن جزو گروه تحت نظارت او لذت بردم.

از زمانی که ایگر از سال ۲۰۰۵ هدایت این کمپانی را بر عهده گرفته است، این کمپانی بسیار گسترده شده و استراتژی تمرکز روی مالکیت بخش‌های فکری برای آن‌ها جواب داده است. تنها در سال ۲۰۱۹ فیلم های دیزنی رقم غیر قابل انتظار ۱۳ میلیارد دلار را در گیشه جهانی فروختند که شامل ۷ پروژه گسترده با فروش ۱ میلیاردی می‌شود، از جمله فیلم سینمایی «انتقام جویان:پایان بازی» که در همکاری با مارول ساخته شده و اکنون پرفروش ترین فیلم تاریخ است.

زمانی که ایگر در سال ۲۰۰۵ هدایت این کمپانی را بر عهده گرفت ارزش بازار آن‌ها ۵۵ میلیون دلار بوده، اما اکنون به حدود ۲۶۰ میلیون دلار رسیده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.