مخترع کدهای تقلب بازی‌های رایانه‌ای درگذشت

شرکت کونامی اعلام کرد که مخترع کدهای تقلب عناوین رایانه‌ای درگذشت.

مخترع کدهای تقلب در گذشتبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، بسیاری از گیمرها عناوین رایانه‌ای را از طریق کدهای تقلب به پایان می‌رساندند و به نوعی کدهای تقلب در DNA همه‌ی یمرها وجود دارد. اما ایده ساخت این کدها باعث شد همه‌ی شرکت‌های سازنده بازی‌‎های رایانه‌ای در عناوین خود از این بخش استفاده کنند و در حال حاضر بخش عمده‌ای از بازی‎‌های رایانه‌ای موجود در بازار دارای بخش کد تقلب هستند. اما به تازگی اعلام شده است که طراح این کدها یعنی Kazuhisa Hashimoto که برای شرکت کونامی کار می‌کرد، در سن ۶۱ سالگی در گذشته است. شغل اصلی Kazuhisa Hashimoto در شرکت کونامی صداگذاری برای عناوین این شرکت بوده که از مهم‌ترین مجموعه‌های صداگذاری شده توسط او می‌توان مجموعه   Metal Gear را نام برد.

شرکت کونامی نیز به دلیل درگذشت هاشیموتو بیانیه‌ای را صادر کرد که در آن آماده است: "ما از شنیدن خبر درگذشت هاشیموتو، کسی که برای اولین بار دنیای عناوین رایانه‌ای و شرکت کونامی را با کدهای تقلب آشنا کرده است بسیار ناراحت هستیم و امیدواریم روح وی در آرامش باشد."

مخترع کدهای تقلب در گذشت

ظاهرا هاشیموتو اولین اولین بار با تست کد تقلب برای بازی Gradius در کنسول Nintendo اولین کار خود را آغاز کرد که طبق اعلام خود او، هدفش از این کار پیدا کردن راهی ساده‌تر برای عبور از مراحل دشوار بازی بود. در آن زمان توسعه دهندگان قصد اضافه کردن کدهای تقلب به بازی خود را نداشتند اما هنگامی که هاشیموتو اعلام کرد که این کدها می‌تواند فروش بازی‌های توسعه دهندگان را افزایش دهد، بسیاری از توسعه دهندگان از آن در عناوین خود استفاده کردند و به این ترتیب کدهای تقلب به جزئی از کد نویسی اصلی بازی‌ها تبدیل شدند.


بیشتر بخوانید: جزئیات قابلیت جدید مسیریاب نشان برای مقابله با کرونا


با این حال اختراع هاشیموتو قرار است در آینده نیز مورد استفاده گیمرها قرار گیرد و باید در عناوین آینده دنیای ناوین رایانه‌ای شاهد عرضه بازی‌هایی با کد تقلب باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۱ ۰۹ اسفند ۱۳۹۸
خدا رحمتش کند چقدر با کدهای تقلبش صفا کردیم امیدوارم یک جانشین شایسته و با تدبیر از خودش بجا گذاشته باشد والا عزا عزاست امروز
آخرین اخبار