تغذیه مناسب برای پیشگیری از ویروس کرونا

تغذیه مناسب از جمله راه‌های مهم حفظ سلامتی است و از این طریق می‌توان بسیاری از بیماری‌های عفونی را مهار و مانع از بروز آن شد.

تغذیه مناسب برای پیشگیری از ویروس کرونابه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، از جمله نکات بهداشتی برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا انقدر ریز وحساس است که اگر بار‌ها یاد آوری شود باز هم کم است.

جلوگیری از اپیدیمی بیماری ویروسی کرونا همت وهمکاری مردمی را مطلبد که در سایه دانش و آگاهی به دست خواهد آمد.

باید و نباید‌های مصرف خوراکی‌ها و چگونگی ضدعفونی محل زندگی برای جلوگیری از ابتلا به بیماری یک سوال همیشگی است که حالا با شیوع بیماری کرونا ویروس ابهام بیشتری به خود گرفته است.

دکتر شادیه محمدی متخصص بهداشت مواد غذایی و هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی کردستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، با بیان اینکه عملکرد سیستم ایمنی بدن نقشی مهمی در پیشگیری از بیماری‌های تنفسی از جمله بیماری کرونا دارد افزود: مصرف پروتئین‌ها از جمله تخم مرغ و گوشت قرمز می‌تواند موجب تقویت بنیه بدن در برابر بیماری شود.

محمدی با بیان اینکه از مصرف سوسیس، کالباس، سایر فست فود‌ها و غذا‌های چرب و سنگین و غذا‌هایی که خوب پخته نشده مانند تخم مرغ عسلی و نیمرو، کباب‌هایی که مغز پخت نشده اند، باید پرهیز شود بیان کرد: نباید تخم مرغ را نیم بند و گوشت را نیم پخته مصرف کرد.

او همچنین درباره آماده سازی مواد خام دامی از جمله گوشت و لزوم رعایت بهداشت تاکید کرد و اظهار داشت: باید ازکیسه‌های شخصی برای انتقال مواد خوراکی به منزل استفاده کرد تا از انتقال ویروس به محل زندگی جلوگیری شود.

محمدی مصرف محصولات فله ایی و محلی را یکی از عوامل انتشار بیماری در شرایط گوناگون بیان کرد و افزود: باید از محصولات بسته بندی و پاستوریزه استفاده کرد.

ویروس کرونا جزو خانواده بزرگی از ویروس‌ها است که از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری سارس را شامل می‌شود.

در معمولی‌ترین حالت، این ویروس باعث سرماخوردگی می‌شود، اما در مواردی باعث سندروم حاد تنفسی یا همان "سارس" می‌شود که نشانه‌های ابتلا به آن تب، سرفه و تنگی نفس است.

دوره نهفتگی نسبتا طولانی این بیماری تنفسی مرگ بار از چند روز تا دو هفته متغیر است و همین امر موجب می‌شود مبتلایان تا پیش از بروز علایمی، چون تب و تنگی نفس به مراکز درمانی مراجعه نکنند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۰ ۰۴ آبان ۱۳۹۹
کی گفته سارس هم نوعی کروناس؟!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۰ ۲۰ اسفند ۱۳۹۸
بهتر است مردم در این دوره حساس شیوع کرونا شیرینی(شیرینی های تولید شده در شیرینی فروشی ها) نخورند و فقط از خرما، کشمش و عسل(غیر تقلبی) و سایر شیرینی های طبیعی استفاده کنند چون که شیرینی های ساختگی ایمنی بدن را کاهش می دهند.